Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninnu

Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hankin siis Covatutto54 puoliautomaattisen hautomakoneen.
Mutta päänvaivaa tuottaa koneen oikein kokoaminen, jotta sinne mahtuu ne n. 54 kananmunaa :smt017
Nyt kone jo käytössä ja munia sain mahtumaan vain 39, vaikka munat pääosin pienten kanojen (silkin ja Chabon) ensi viikolla kuoriutuu, joten sitä ennen en pääse konetta tarkemmin tsuumailemaan, mutta uusi satsi olisi menossa heti perään ja tarvitsen nyt todella käyttöön koko koneen tilan.

Siis tällä hetkellä mulla on käytössä vain 7 lokerikkoa munia. Oikea ja vasen pääty jäävät kokonaan käyttämättä. :smt017
Jos oikeaan laitaan laittaa munat, nehän tippuvat alas, koska se munia kääntävä ritilähän siirtyy vasemmalle ja tekee munien mentävän raon.

Jos taas laittaa munat sinne vasempaan reunaan, sen vesiosion päälle ritilälle sama homma, jos taas käyttää sitä irtonaista väliseinä elementtiä siinä vesiosin päällä, munat eivät kääny, koska se kääntävä ritilä jää tämän ritilän alle.

Ompas vaikeaa koittaa selittää, toivottavasti joku edes ymmärtää :smt045

Siis miten kummassa tää vehje pitää koota, jotta sinne saa ne viitisenkymmentä munaa? :confused4: :confused3: ....Enkä edes paini tän asian kanssa yksin, vaan meitä on nyt kolme, joilla sama ongelma omien koneidemme kanssa :smt019

Auttakaa, jos jollain kyseinen kone on, vaikka kuvien kera, jos selittäminen menee liian vaikeaksi ja jotta tyhmäkin ymmärtää :smt040
ninnu

Re: Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Tässä kuva valmistajan sivuilta ja siinähän on munat yhdeksässä eri lokerikossa. Mulla ei kyllä edes tullut noita "elementtejä" noin montaa, että tuollain saisin laitettua. Ja edelleen tosta ei ratkea, miten ne reiunimmaiset munat kääntyy :smt017

http://www.novital.it/lingue/pag/artico ... lingua=eng

Muoks* Ei linkittynytkään juuri kuvaan, mutta noista kuvista tarkoitan tuota kolmatta kuvaa....jossa kone ilman kantta.
smari

Re: Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja smari »

8 rivissä meillä on noissa munat, enempää ei voi tavallisen kokoisia laittaa ja siihen määrään on koneissa ollu valmiina niitä väliritilöitä. En oon koskaan laittanu sitä 54 kappaletta, eli en tiä miten mahtuisi, vaikka kyllähän sulla pitäis mahtua reilusti enemmänkin jos on noin pienten munia :smt017 Eli joku juttu siinä on nyt outoa. :smt017
ninnu

Re: Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Jääkö sulla siis koneen oikea, vai vasen puoli niin, että jää hieman tyhjää tilaa? Onko sulla yksi ritilä siinä vasemmalla laidalla sen vesiastian päällä? Jos näin, niin miten se vasemmainen rivi munia liikkuu, kun pohjaritilä jää sinne alle?

En käsitä :smt013
smari

Re: Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja smari »

Munia on vaan sillä alueella kun on niitä pikkuviivoja (väliritilöitten uria) siellä koneen pitkillä sivuilla. Eli silloin kääntö toimii ja kaikki mahtuu alustalle. Mun munilla jää yleensä yhdeksän tyhjää uraa väliseinien väleihin ja silloin niitä rivejä tulee tuo 8. Chabon ja silkin munat on niin paljon pienempiä että tuli mieleen että laitoitkos munat väärin päin jos ei mahdu enempää. :smt017 Luulisin että helposti mahtuisi paljon enemmän kuin tuo 54 (ainakin yli 60 mun laskun mukaan), joka on kuitenkin kai laskettu keskikokoisten munien mukaan ja ainakin chabon munathan on niitä paljon pienempiä. :smt017 Ja siis ilman että niihin reunoihin laitetaan munia lainkaan.
smari

Re: Kenelläkään Covatutto54? Apua kaipailen!

Viesti Kirjoittaja smari »

Kävin ny oikein kattomassa munia koneessa. :smt003 Laskin että noita meidän isojen kanojen munia mahtuu koneeseen 48 kpl, jos ei laita buff orpingtoneja, joiden munat on isompia kuin meidän muitten. Laskin että sulla pitis mennä 63. :smt017
Vastaa Viestiin