Käännellä vai eikö käännellä

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hazze

Käännellä vai eikö käännellä

Viesti Kirjoittaja Hazze »

Huomasin tuossa juuri että olen sähläämään hautomakoneen kanssa aamulla vesiä lisäillessä. :smt009
Jäi tuo kääntelyautomaatti päivän ajaksi pois eli semmoiset 9h ei ole nyt käännelty, haudonta on siinä vaiheessa että kääntelyn lopettamis ajankohta olis vasta huomenna!
Jätänkö laittamatta kääntelyä päälle vai laitankin vielä kääntyilemään huomiseen asti?
Kumpi parempi?

T:Hasse
siimis

Re: Käännellä vai eikö käännellä

Viesti Kirjoittaja siimis »

No ei tuo 9 tuntia ole vielä väli eikä mitään, joten hyvin voit minusta käännellä huomiseen jos tahdot. Eihän noita käsikäännölläkään kukaan kääntele kuin max 3 kertaa vuorokaudessa, mikä minulla ainakin käytännössä tarkoittaa yli 9 tunnin kääntöväliä yön jälkeen, koska johan mä nukunkin sen yhdeksän tuntia. Vaikka illalla viimeksi ja aamulla ensimmäiseksi käännän, niin kyllä siinä 10 tuntia tahtoo mennä väliin.

Kääntääkö se sun kone 4 tunnin välein, vai miten?
Hazze

Re: Käännellä vai eikö käännellä

Viesti Kirjoittaja Hazze »

Juu eli pistin vielä yön ajaksi liikuttelemaan :) :smt003
En itseasiassa ole seurannut kuinka kauan tuo kierros kestää ja manuaalissa ei sitä kerrottu!
Hyvin hiljainen se liike on ettei jaksa vieressä istua ja tarkkailla :P
Voishan siitä muutaman kuvan ottaa niin ei tarttis vieressä kokoaikaa tarkkailla, tuo kone kun on niin mahottoman kaukana tästä olohuoneen sohvasta (ehkä 2m päässä) :smt005
Hazze

Re: Käännellä vai eikö käännellä

Viesti Kirjoittaja Hazze »

Pitäisköhän hankkia elämä?
Tuli meinaan kuvattua tuon hautomakoneen kääntäjän moottorin kierros!
http://s726.photobucket.com/albums/ww27 ... enkierros/
Kierros alkoi 21:32 ja kääntömoottori oli tehnyt koko kierroksen 01:34, kehikko jossa munat on teki yhden suunnan matkan kahdessa (2) tunnissa!
Kierroksen aikana siniviiriäisen munat kääntyivät kokonaan ympäri ehkä kahdesti! :smt003 Mun pitää varmaan mitata seuraavaksi siniviiriäisen munan ympärysmitta ja sen kulkema matka kelkassa niin tietäis varmaksi, :smt005 kananmuna ei pääsis samassa matkassa kokonaan ympäri!
Mielenkiintoista eikä vain :smt042
Kotopullaki

Re: Käännellä vai eikö käännellä

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Kyllä Hazzen linkissä toden totta oli liuta koneen kuvia! :smt005
Hyvä että löytyy kärsivällisiä neroja jotka jaksavat tutkia asioita :smt002 Ite kun oon enemmänkin sellanen kärsimätön ja "sinne päin" -tyyppi... :oops:
Vastaa Viestiin