munien läpivalaisusta taas kerran

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Siis kumpi teistä nyt hautookaan ann-75? sähän oot varsinainen kanaemo.Usko nyt vaan Mimmiä ja annat kanan hoitaa hommat ihan ite :smt005
Hankalakshan se menis jos sun pitää juosta talon ja kanalan väliä villahanskoines seuraavat 3 viikkoo :smt005

Muuten,pitäiskö haudontakoneestakin ottaa virrat pois aina vartiks joka päivä.Jos se liian tasapaksu lämpö kokoajan tekee niitä vammaisia tipuja mitä koneesta silloin tällöin tulee,mut kanan alta ei koskaan?
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

no mä tietty haudon ja kana avustaa :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Gizzmo, mä oon käsittänyt, että konetta suositellaan avattavaksi välillä ihan reilusti niin, että lämpötila käy alempana.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Vielä lisää kysyttävää...

mites kun eilen osa oli ihan kirkkaita, parissa näkyi niitä suonia ja sit jotkut oli ihan läpinäkymättömiä. Miten ne pitäisi tulkita. Josko mä läpivalaisisin jossain vaiheessa vielä ja otan tyhjät pois niin mitä noille kokotummille tehdään?

jänskä juttu kun ne näyttää niin erilaisilta keskenänsä :smt004

muuten mä jätän kyllä kanan nyt sit rauhaan, paitsi jos sinne pariin päivään ei tule plöröi, niin sitten kyllä vippaan jaloittelmaan..

Kiitoksia neuvoista ja saa neuvoa lisää, mä kun olen tälläinen yli-innokas aloittelija ja niin on muuten meidän Vienokin (tosin ei ehkä ihan niin yli-innokas :smt005 )
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Joo Ihan justiin noin. ÄLÄ mene auttamaan siinä haudonnassa. Anna sen itse mennä ja tulla kuinka haluaa. Kyllä se syö! ja jos tuntuu että sillä on nälkä, niin laita sille nokan ulottuville pikkukuppi ruokaa ja juomaa. Minä en ottais mitään sieltä kanalta pois. jotenkin ne tietää sitten itse koska lopettaa haudonnan. Kunhan sinne ei kukaan muni uusia munia sekaan.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä en oo kanan alta koskaan läpivalaissut munia kesken haudonnan. (Meillä on ollut siis parikymmentä haudontaa parissa vuodessa.) Sitten lopuksi vain, että ovathan kanan jättämät munat varmasti tyhjiä.

Ja ei se kana sinne pesään pasko, ne hautovan kanan kakat on aivan järkyttävän kokoisia ja hajusia, munathan tukehtuisivat niihin. Kyllä se kakallakin käy, mutta noin kerran vuorokaudessa vain.
Vastaa Viestiin