Meillä on tipu <3

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Joo en mä niitä ruukaa jaakata, jollei ole syystä tai toisesta pakko. Sylittelyn takia en siihen rupea kun en kuitenkaan saa kiinni, hoitotoimenpiteet on sitte asia erikseen. Yleensä oon tehny niin että jos joku kanoista on ollu silleen hollilla että oon saanu napattua sen nopeesti syliin hetkeksi niin olen saattanut ottaa. Ja ihan kanasta riippuen se sitten menee niin että kana katsoo hetken hölmistyneenä ja on rauhassa. Tai sitten alkaa julmettu räpiköinti ja kiroilu ja murhanhimoiset mulkaisut. IHan kanasta riippuen.

Kyllä tosta tipusta sen huomaa että se kaipaa seuraa. On tottunut siihen että emo hoivaa ja sukii. Aluksi se ei antanu t vapaaehtosesti koskea itseensä lainkaan ja jouduin haavan puhdistukseen jallittamaan sen kiinni väkisin. Nykyään se jo hetken räpiköinnin ja pakoyritysten jälkeen jä seisomaan paikalleen ja tuntuu jopa hieman salaa nauttivan kun silitan sitä rinnasta. Se painautuu sormea vasten ja pää alkaa nuokkua ja silmät lupsahdella. Joka kerta se kuitenkin saa sen sätkynsä kun avaan häkin oven "iik iik akka tulee taas.."
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

oon minäkin kuullu kanoista jokka hakeutuu silitettäväksi. mutta ei ainakaan meidän kiljukaula tykkää. Voiko sukupuolella olla merkitystä?
Vastaa Viestiin