Teiniäidiksi?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ann75

Teiniäidiksi?

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Meidän kesäinen alhotypy haluais ihan selvästi teiniäidiksi. Ja arvatkaas mitä, ekan kerra oli tällä kokoonpanolla täysi satsi munia alla, kuusi kanaa=kuusi munaa :smt003

Mä kyllä julmasti poistin sen pesästä ja varastin munat (alkupaniikin jälkeen, laitoin jo Jampalle paniikkiviestin, että mitä mä nyt teen sille mut sit tuo meidänkin isäntä vaan sanoi et no mikset nosta kanaa pois pesästä ja näinhän siinä sitten kävi). Vaikka miten lukenut täältäkin, että nostetaan vaikka kana pois tai kerätään munat alta, niin mä jotenkin ajattelin, että loukkaan sen kanasen äidillisiä tunteita tai jotain. Mut sit kylmetin mieleni..

Kuva

Ja sit tooosi tyhmä kysymys, onkos ne munat vielä syötäväks kelpaavia, kun ovat olleet aamusta iltaan siellä lämpöisessä, en tarkoita että siellä vielä tipua olisi alkamassa, mutta kärsiikö syömismielessä muna päivän hautomisesta?
peppi

Viesti Kirjoittaja peppi »

Kyllä minä olen ihan hyvillä ruokahaluilla syönyt vaikka päivän olisi ehditty hautoakkin..
En kyllä huomannut paistettaessakaan ed mitään muutoksia munissa..
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Joo-ei ne päivässä vielä miksikään mene, mutta kolmen päivän jälkeen on jo sen verran verisuoniverkostoa, ettei kyllä syödä enää ilkeäis.
Mikset muuten ann75 antaisi kanan hautoa? T. Utelias vaan
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

kyllähän ne saakin hautoa, mit lähempänä ulkokautta.. Ja mä oon just saanut tuon paremman puoliskon suorastaan innostumaan viiruista, joita meille nyt tuleekin, en viitsi koetella :smt002

Tälläistä tämä kana-hullun elämä on.. tasapainoilua "järjen" äänen kanssa
:smt005
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ahaa---no nyt mä kässäsin! Hihii...vaan mikäpäs sitten eteen, jos tai oikeammin kun kana vaan makaa pannarina tyhjässä pesässä? Onhan sille jokunen muna "ihan vahingossa vain unohdettava" alle :smt005
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

no kävi kyllä mielessä antaa sen vahingossa jatkaa, siellä se nökötti taas aamulla, piti tehotyttöjen munia lämpiminä :smt005

Vippasin vielä tosin kanan pesästä ja annoin herkkuja, siihen unohtui sillä erää haudonnat :smt019

Mut hitsit, meillä on kanala pakkasella, kun tätä kylmää on nyt kestänyt jo monta päivää, tiistaina kai pitäisi lämmetä, toivottavasti kanat kestää siihen asti. Saivat lämmintä vettä aamuyöllä (kun eräs melkein näki painajaisia että ne palelee siellä yksinään) ja se tuntuikin tekevän kauppansa, tarjoilin pikkukanoillekin ihan suoraan nokan eteen niin kaikki varmasti saivat annoksensa. Pakkasta siellä on kolmisen astetta nyt, jos aurinko taas tulee esiin, niin menee päivällä plussalle niinkuin eilenkin, pienensin vielä entisestää ilma-aukkoja, täytyy tuo isäntä ohjeistaa tuulettamaan nopeasti oven kautta sitten kun käy. Tietysti mulla on mun SUURI retki sitten just pahimpien pakkasten aikaan, tyypillistä, normi (etelän) keleillä ei olis ollut mitään ongelmaa, kunhan olis kerännyt munat ja katsonut et automaatit tarjoilee eväät :smt013
Nyt saa sit sydän syrjällään lomailla :smt010

Mitenkähän mun viirut, pitää katsoa jos ne tuleekin sisälle ainakin ekaks yöksi, jos pakkaset vielä sit jatkuu kun tullaan kotiin. Vien sit niitä pikapikaa totuttelemaan uuteen kotiin, kun on reilusti plussalla :smt017
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minun teini äiti lopetti eilen haudonnan kun siirsin peän eri paikkaan.. Onnistuisko sulla sellanen?
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Siellä taas pikkuinen nökötti pesässä, ilman munia tällä kertaa. Mutta... harja veressä, jos nyt oli sama kananen, huomasin vasta myöhemmin että yks ravistelee päätään ja roiskii sitä verta joka paikkaan. Ja muut sitten tietty suurella ruokahalulla napsii roiskeita :smt013

Onneks mulla on viiruyksiö, just hain sinne puruja ja lykkäänkin tuon sinne nyt ainakin päiväksi, ettei pääse pahemmaksi, sillä oli kyllä rupi jo ennestään, liekö sitten muilutettu uusiks taas :smt010

No olkoon yksiössä päivän, aina pitää jotain sattua just kun on lähdössä, just tiskari valmistui ja olisin voinut starttaa. Mut vien sille ainakin eväät sinne ja ottakoon mies sit illalla takas seuroihin sen, josko rauhoittuisi, kun ei ole tuoretta verta saatavilla. Tää on se silmäpuoli kans, ehkä se ei aina hoksaa väistää tehomammoja ajoissa, selkeesti jotku saa mennä syömäänkin samalle kipolle, mut jotkut taas ei saa edes lähestyä :smt011

Kanat on hauskoja, niinkauan kun ne on kilttejä :smt019 Liekö paistin aika..
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Äh, yritin tosta valikuvasta zoomata kuka meillä hautoo ja onko sama harja-vammautunut kananen. Siis ei voi olla näin käsi ketään, ettei heti tiedä kuka siellä oli hautomahommissa, nyt ei tietenkään köki siellä, kun mä haluaisin nähdä kuka olikaan. Tuo kipeä kana on nyt yksiössään, herkuttelee siellä ja nauttii olostaan ja jotenkin tuntuu että koko kanala rauhoittui! Voi mun silmäpuolihylkiötä :smt010

Jätin pesät vielä paikoilleen, mut hyvä vinkki, kiitos Suvianne. Jos meinaa pannukakkuloida siellä vielä enempi, niin siirretään sit kun olen kotosalla, muuten isäntä saa etsiä munia ties mistä :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Viiruthan on sen verran pienessä tilassa, että lämpölamppu pitäisi helpostikin plussan puolella. Onko sulla sellaista?

Mullakin on tallin ainoa lämpölamppu varalta viiruhäkissä, mutta ei ole vielä tarvinnut. Vaikka nyt on muutaman päivän ollut -20, niin talli on reilusti plussalla.
Vastaa Viestiin