Nyt ne alkoi munimaan

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Viiris

Nyt ne alkoi munimaan

Viesti Kirjoittaja Viiris »

Viiriäiset alkoi munimaan, ilmeisesti valon innoittamana. Valo on ollut nyt 2 viikkoa päällä, aamulla jonkun pari tuntia ja illasta ehkä jonkun 4 tuntia. Muuten luonnonvalo ikkunasta.
Olikohan se torstai-iltana eka muna ja tänään olikin jo 5 munaa kerättävissä. Nyt vaan virittämään tuo uunituore haudontakone tulille ja harjoittelemaan. Toisaaltaan olis brahman muniakin, voiko ne laittaa samaan koneeseen yhtä aikaa?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

sun kannattaa laskee ne hautoma-ajat niin että laitat ekaksi ne kananmunat ja sitten vasta muutaman päivän päästä viirunmunat, niin kuoriutuvat samoihin aikoihin ja kosteuden nostaminen sattuu kummallekin oikeeseen aikaan, luulisin.. en oo vielä kokeillut vaan kohta koklaan kalkatin ja viirunmunilla.
Viiris

Viesti Kirjoittaja Viiris »

Tai sitten täytyy vaan keskittyä eka vaikka viiruihin. Niitä munia tulee nyt reilummin kerralla.
Täytyykin alkaa surffata ohjeita!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

En nyt aloittanut uutta topicia, mutta löysin hauskan jutun Karjalanmaan sivuilta, missä kerrottiin jostain isosta lintufarmista:

"Viiriäiset alkavat munimaan 42 viikon ikäisinä ja ne munivat viisi peukalonpään kokoista munaa kerrallaan."

:smt005

http://www.karjalanmaa.fi/tarkennus.php ... 52&id=3459
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oiskohan menny jotain nyt toimittajalla vähän ohi... Mä luulen että tuotantoviirujen elon päivät alkaa olla jo ohi tossa iässä?

Ja että viisi kerrallaan oikein :smt005
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Mä bongasin tuon myös aikoinaan :smt002 : http://munanetti.power-forums.com/viewt ... =toimit%2A

Mua haastateltiin joku aika sitten pariin lehteen ja huh...jutut muuttui ihan toiseen suuntaan kun ne kirjoitettiin paperille. Olin onnellinen etten ole julkkis jota haastatellaan ja sitten väännellään juttuja mahdollisimman meheviksi.
Vastaa Viestiin