Munien läpivalaisu

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Marika

Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Marika »

Oletteko ottaneet läpivalaisu kuvia munista? Itse olen vielä aloittelija ja on vaikeaa, kun ei oikein tiedä mitä sieltä pitäisi näkyä. Jos ois kuvia, niin se ois kiva! Ja jos siihen viel sais että missä vaiheessa on kuvattu ja mitä siinä sitten näkyy :smt003
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja jopekka »

Suvianne

Re: Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Täällä on kuva missä näkyy juuri ne ekat hennot verisuonet.
Ja jos munaa pyörittelee, niin saattaa löytää sen mustan pisteen,
5 päivä on minusta liian aikaisin, Minusta paras on tuo 6 päivä.

Jos katsot sitä toista muna kuvaa tarkkaan erotat suonet ja pikkasen tummemman pisteen,
http://karppausjaperhe.blogspot.com/200 ... posti.html
Ushva

Re: Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mun mielestä taas paras päivä läpivalaista on 4.päivä. Silloin verisuonet erottuvat jo selvästi. Kyllähän tyhjän munan erottaa kehittyneestä missä tahansa vaiheessa haudontaa, mutta myöhemmin se sisus on sellaista aika tummaa ja verisuonia ei erotu.
Suvianne

Re: Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on kahdesti käyny, että 5 päivänä on jääny huomaamatta alku.
Muna näytti ihan tyhjältä.
Varmaan johtuu huonosta lampusta, mutta sellainen voi olla monella.
Ja ei se vielä 8 päivän kohdalla ole missään nimessä mikään möhkäle.
Jos läpivalaisee ennen kuudetta päivää, ei ainakaan kannata vielä mennä poistamaan tyhjän näköisiä. Siis minun mielestä.
Ushva

Re: Munien läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mun koneen näytössä ei tuosta suviannen kuvasta erottanut mitään, mutta tämä näyttääkin hassun tummana kaikki.