SiniS:n tiputouhut

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

SiniS

Re: SiniS:n tiputouhut

Viesti Kirjoittaja SiniS »

hunski89 kirjoitti: 28 Heinä 2018, 14:53 Onks noi araucana tipuja?
Ei kun 99,9% varmuudella puhtaita maatiaisia. Se pikku mahdollisuus on sitten maatias-orppi. Mun ainut arau on kukko: 7 tipua ostin ja yks kerrallaan ne kuoli. Ainut vielä hengissä oleva harjoittelee kiekumista :smt013
hunski89

Re: SiniS:n tiputouhut

Viesti Kirjoittaja hunski89 »

Hö, mikähän niissä on sitten ollut. Oisko olleet sukusiittoista? :smt017
Mulla oli eka kaks arau munaa joista toinen kuoriutu ja sitten oli 6 araumunaa joista 5 kuoriutu, yksi kyllä on vähän kiikun kaakun mitä siitä tulee, olen nimennyt hänet heiheiksi vaiana elokuvan mukaan :smt044 Sen verran yksinkertainen kaveri.
Nuo munkaan araut ei vältti oo täysin puhtaita, on olleet samassa parvessa toisten kanssa.
SiniS

Re: SiniS:n tiputouhut

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Mulla on kasvamassa kiuruvetinen kukko, jonka olen ristinyt myös Heiheiksi :smt044

Jaa, en osaa sanoa, että mitä araupesuetta vaivasi, myyjälle kyllä ilmoitin, että nämä vaan kuolee käsiin, missä vika. Vastaus oli aika ikävän sävyinen, ettei ne muualla kuole ja hänelle tulee lisää kohta, jos haluan ostaa uuden satsin. En halua, turha hakata päätä seinään, kun samalla hoidolla pysyy maatiaiset ja ayamit hengissä. Ayamit valitettavasti nekin on molemmat kukkoja, toinen lähtee kaverille, toisen kohtalo on vielä arvoitus.
SiniS

Re: SiniS:n tiputouhut

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Aamusella 21vrk haudottavana olleet munat koputteli kovasti ja yhdestä kuului närkästynyt "piip". Eiköhän sieltä tipuja saada tässä patin päivän sisällä.
Vastaa Viestiin