Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Tipu Topakka

Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Olisko kellää selkeetä kuvia ,joista tipuista erottais kanan ja kukon ?? Vaikka siivistä,ku harjaa ei viä näy.. Olis 12 kpl tunnistettavaa, en millää viittisi jokaasesta kuvaakaa ottaa tänne tai sitte tulkaa joku tunnistamahan,kaffeet ja nisut sais palakaksi :smt001 Toisilla tipuulla lyhkääset siiven tyngät ja toisilla ulottuu melkeen perssiin päälle..
Tavast

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Laitappa etsi-toiminnolla hakusanaksi "sulkiintuminen", sieltä Valman&Klaaran haudonnat, sivulla 2 on HiltaHelikopterin linkki sukupuolitunnistukseen (hyvä kuva mun mielestä). Ehkä joku osais tuon linkittääkin tähän, kun on niin monen mutkan takana, iteltä ei onnistu :smt004
Tipu Topakka

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Eli kanalla olis piremmät siipisulat heti alkuunsa ??? Moon ny niin kovas tuskas tämän asian kans,jotta voe voe :smt010
Tavast

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Minkä ikäisiä ne tiput on? Ne lyhytsiipiset saattas olla kukkoja ja pitkäsiipiset kanoja (paraskin tunnistaja tässä :smt044, muutaman tipun kokemuksella )
Tipu Topakka

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Viikon vanhoja...
Tavast

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Parin viikon ikäisistä näkee jo jotain, mutta noin pienistä voi olla vaikeempaa. Ehkä joku kokenut osaisi?
Tipu Topakka

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Mistä täs ny otat kokenusemman :smt011 oon yrittäny kysellä ja kattella..tietääskähän eläänlääkäri sanua..eikö ammattinsa puolesta pitääsi.. :smt001 Ku hävittääsin nuo kukoonaluut heti, ku ei niitä kukaa taharo ilimankaa sitte huolia..paitsi paistiksi ,enkä tykkää kellekkää aiva tietoosesti paistia kasvatella kumminkaa... yritän ny ottaa vaikka kuvat lyhyt ja pitkäsulukaasista ja laittaa tänne, vaan taitaa se sittekki olla arpapeliä... :smt017
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tässä tämä mun kuva, nämä ovat brahmatipuja ja 2-3 viikkoa on ikää. Siivet, pyrstöt ja hartioilla olevat "enkelinsiivet" ovat tarkkailukohteina:
Kuva
Tipu Topakka

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Hyvä kuva tuo, eli pitempisiipinen ja jolla on jo pyrstöä olis kana??? Ei meillä sitte montaa kanaa oo,jos se näin menis..yritän niitä kuvia ny ottaa ja laittaa tänne pari.
Tipu Topakka

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Kuva

Kuva

Kuva
ninanni

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja ninanni »

hiltan kuva on kyllä niin selkeä että jopa minä näen nyt kerrankin miten sulista katsotaan! Hah. Tähän asti ollut surkeaa arvailua ja harjan kasvusta erottanut 2-3 viikkoisena :)
kusti

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja kusti »

Moi! Vieläkö täältä mahtais löytyä osaavia sukupuolentunnistajia? Kotoa löytyis 8 tipua, vanhimmalla ja nuorimmalla ikäeroa 1,5 viikkoa ja nuorinkin jo pian 2viikkoinen. Yritettiin tuolla siipitekniikalla tunnistaa mutta ovat niin eri kokoisia ettei onnistunut. Laitan tänne jokaisesta kuvan piakkoin jos vaikka osaisitte auttaa ? :)
ninanni

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja ninanni »

vaikka nyt ei niin varmaksi osais sanoa, niin minä tykkään ainakin arvailla näitä sukupuolia :) joten kuvia kehiin vain, eiköhän täällä joku osaa oikeinkin veikata :smt023
Raksu

Re: Olisko kuvia tipun sukupuolen erottamisesta??

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Minäkin olen innokas arvailemaan ja nimenomaan arvailemaan kun kokemusta ei ole kuin orpeista :smt023
Vastaa Viestiin