Kanatiputkin on kovia nokkimaan toistensa silmiä, ja myös varpaita ("matoja!"Pirjo kirjoitti:Olen tässä ihmetellyt MIKSI toinen pikkutipu nokkii koko ajan toista silmiin???!!!
Se joka nokkii kuoriutui jälkimmäisenä. Mua vähän hirvittää voiko se puhkasta ton toisen silmän jossain vaiheessa?
Re: Meille kuoriutuu kanatipuja!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
flai
Re: Meille kuoriutuu ankkatipuja...
-
Pirjo
Kiitos Flair; putosi ´kivi sydämeltä`.
Nyt taitaa mennä ´ohi aiheen`mutta onko kellään kokemusta miten vanhan kissan saa pitämään kyntensä erossa tipuista, vai onko se mahdotonta. Meillä on leikattu neljävuotias tyttö kissa, joka todella hyvä hiiri ja myyräkissa. Eli saalistusvietti on tosi voimakas -ja nytkin melkein kuola valuu kun salaa yrittää vilkuilla tipuhäkin suuntaan! En uskalla hetkeksikään jättää samaan huoneeseen ilman vartiointia; jos selkänsä kääntää niin tipu kynsiin vilahtaa...
Koirathan voi asiaan kouluttaa, mutta voiko kissaa?
Nyt taitaa mennä ´ohi aiheen`mutta onko kellään kokemusta miten vanhan kissan saa pitämään kyntensä erossa tipuista, vai onko se mahdotonta. Meillä on leikattu neljävuotias tyttö kissa, joka todella hyvä hiiri ja myyräkissa. Eli saalistusvietti on tosi voimakas -ja nytkin melkein kuola valuu kun salaa yrittää vilkuilla tipuhäkin suuntaan! En uskalla hetkeksikään jättää samaan huoneeseen ilman vartiointia; jos selkänsä kääntää niin tipu kynsiin vilahtaa...
Koirathan voi asiaan kouluttaa, mutta voiko kissaa?
-
Pirjo
Parin viikon päästä saan uusia munia taas ja kone ´pörähtää` käyntiin
Alkaa taas uudet jännitykset...toivottavasti onnistuu paremmin!
Nyt olisi varmaan jo noi omienkin ankkojen munat jo kohta hedelmöittyneet, koska Pikku-Kalle on päässyt jyvälle - mutta tehdään niitä sitten kesällä.
Ps. teinköhän emämokan
Ankkatiput kolme päivää vanhoja ja laitoin hetkeksi vähän isomman vesiastian että saisivat päätä kastaa. No ensinnäkin konehaudottuja! -tiedän ei luonnollista rasvaa...mutta ne tykkäs ihan älyttömästi ja siirsin ne heti takasin häkkiinsä lämpölampun alle. Untuvathan siinä kastu vähän masun alta, mutta onko tuo niin vaarallista? Tiput ovat minulla sisällä huoneenlämmössä ja vielä lämpölampunalla.
Alkaa taas uudet jännitykset...toivottavasti onnistuu paremmin!
Nyt olisi varmaan jo noi omienkin ankkojen munat jo kohta hedelmöittyneet, koska Pikku-Kalle on päässyt jyvälle - mutta tehdään niitä sitten kesällä.
Ps. teinköhän emämokan
Ankkatiput kolme päivää vanhoja ja laitoin hetkeksi vähän isomman vesiastian että saisivat päätä kastaa. No ensinnäkin konehaudottuja! -tiedän ei luonnollista rasvaa...mutta ne tykkäs ihan älyttömästi ja siirsin ne heti takasin häkkiinsä lämpölampun alle. Untuvathan siinä kastu vähän masun alta, mutta onko tuo niin vaarallista? Tiput ovat minulla sisällä huoneenlämmössä ja vielä lämpölampunalla.
-
Pirjo
Nyt tiput ovat kuusi päivää vanhoja ja kasvaneet hurjaa vauhtia.
ONKO MAHDOLLISTA
-olen näkevinäni jonkinlaista ´kukkomaista` käyttäytymistä! Kylvyn jälkeen toinen tipu alkaa haroa nokalla toisen tipun selkää ja niskaa ja liikehtiminen on vähän samaa luokkaa kuin aikuisilla ankkapojilla. Se joka kuopsuttaa toisen niskaa onkin nimeltään Joona (hatusta vedetty) ja Joona on muutenkin nokasta paljon rotevamman kokoinen kuin tuo Jenni...Voiko ne jo elehtiä noin pieninä vai olenko ollut vain liian kauan yksin saaressa 
ONKO MAHDOLLISTA
-
Pirjo
Jenni ja Joona ovat nyt kymmenen päivää vanhoja ja muuttivat navettaan isompien joukkoo.

Uploaded with ImageShack.us
Saivat oman häkin turvapaikakseen, siinä oli toisilla ihmettelemistä

Ensi viikolla laitan taas lisää ankan munia koneeseen ja jos tilatuilta munilta jää tilaa niin menee sinne omienkin ankkojen munia -nyt on meidän ´Pikku-Kalle` oppinut hommat

Saivat oman häkin turvapaikakseen, siinä oli toisilla ihmettelemistä

Ensi viikolla laitan taas lisää ankan munia koneeseen ja jos tilatuilta munilta jää tilaa niin menee sinne omienkin ankkojen munia -nyt on meidän ´Pikku-Kalle` oppinut hommat
- tipsi
- riikinkukko
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Pirjo
Ja vesi lentää
http://img850.imageshack.us/i/15k.mp4/
Nyt on taasen aika kaivaa haudontakone kaapista; tänään on postitse lähtenyt minulle tulemaan uusia ankan siitosmunia
..ja jos koneessa tilaa riittää niin taidan laittaa omienkin ankkojen munia haudontaan!
...nyt huomaan että mulla on LIIAN PIENI haudontakone
http://img850.imageshack.us/i/15k.mp4/
Nyt on taasen aika kaivaa haudontakone kaapista; tänään on postitse lähtenyt minulle tulemaan uusia ankan siitosmunia
..ja jos koneessa tilaa riittää niin taidan laittaa omienkin ankkojen munia haudontaan!
...nyt huomaan että mulla on LIIAN PIENI haudontakone
-
Tiger76
Ei saa laittaa tuollasia ihania ankkavideoita
Kohta mul on pian niitäkin 
-
Tiger76
Oon luvannu ukko kullalle et kun saan kanoja ni sit riittää
Vuosi sitten sain vuohia
-
Pirjo
Kaikkea sitä ´herkkänä hetkenä` tuleekin lupailtuaTiger76 kirjoitti:Oon luvannu ukko kullalle et kun saan kanoja ni sit riittääVuosi sitten sain vuohia
Nyt on sitten uudet ankan munat tulleet postissa (ja loppumatkan moottorikelkalla
Toivottavasti onnistuu paremmin tällä kertaa
Koneeseen mahtui yhdeksän ´vierasta`munaa (yksi oli rikkoutunut matkalla
Nyt se jännitys taas alkaa; 28 päivää. Nyt on parempi; jos joku ei olekaan hedelmöittynyt niin voin lisätä sekaan meidän omia munia.
Muoks. siis meidän omien ankkojen munia
-
Pirjo
APUA kahdessa munassa ilmakupla huitelee miten sattuu; kun kääntää munan niin se ilmakupla siirtyy puolelta toiselle! Onko niin että nämä munat ovat vahingoittuneet matkalla? Löytyyköhän netistä jostain munan ´anatomiaa`?
Lisäksi yhdessä munassa on ilmakupla ns.väärässä päässä -siinä suipommassa...
Saas nähdä mitä tästä tulee
Lisäksi yhdessä munassa on ilmakupla ns.väärässä päässä -siinä suipommassa...
Saas nähdä mitä tästä tulee
-
pinka
Voi että miten osaa ankanpojat olla sulosia
Kyllä on pakko saada ankkoja!! Talvi taas tässäkin on haittana, kun ei ole sellasta tilaa missä ankkoja vois pitää....
Tsemppiä munien kanssa!! Toivon että kaikki on kunnossa
Tsemppiä munien kanssa!! Toivon että kaikki on kunnossa
-
Pirjo
Hei auttakaa viisaammat; poistanko nuo kaksi munaa koneesta?Pirjo kirjoitti:APUA kahdessa munassa ilmakupla huitelee miten sattuu; kun kääntää munan niin se ilmakupla siirtyy puolelta toiselle! Onko niin että nämä munat ovat vahingoittuneet matkalla?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kyllä sen ilmakuplan pitäisi olla munan tylpässä päässä, joten tod.näk. kannattaa poistaa viallisen ilmakuplan omaavat munat haudonnasta. Jos ei ole tilanahtautta, niin voithan niitä hautoa sen aikaa, että näät alkavatko kehittyä