Kauanko kana jaksaa hautoa yhteen mittaan?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Mimmi, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko, Ushva

Re: Kauanko kana jaksaa hautoa yhteen mittaan?

ViestiKirjoittaja Suvianne » La 31.07.2010 18:44

Minä luulen, että emo kyllä tunnistaa muttei välitä.
Toiset yrittää jopa varastaa muitten tipuja ja toiset nokkii vieraat heti pois!
Meidän Ainokainen ei sietänyt lähelläkään toisen kanan tipuja. Ne syntyi 12 tuntia myöhemmin. Alussa ryntäsivät kaikki tipuineen syömään samaan läjään ja Ainokainen pongasi tarkasti väärät tiput ja nokki pois ruuan läheltä!?
Minusta ne oli kaikki ihan yhtä keltaisia...

Mutta toinen taas adobtoi kiltisti yhden Ainokaisen tipun, kun se ei jaksanut aktiivisemman emon perässä.
En omaa asiantuntemusta, kaikki kommenttini ovat mutua tai hämäriä muistikuvia tai luuloja oikeasta. En myöskään pidä lausuntojani ainoana totuutena, kerron vain oman mielipiteeni mainitsematta muiden. Jokainen puhukoon ääneen itse oman mielipiteensä.
Suvianne
kukkoilija

Re: Kauanko kana jaksaa hautoa yhteen mittaan?

ViestiKirjoittaja Alholainen » La 31.07.2010 20:56

Parhaimmillaan tehohautoja Alhot hautoivat kolme pesueellista fanaaninpoikia, elikkäs semmoset 75 päivää yhtäputkeen. Olisivat varmaan hautoneet enemmänkin, mutta hautojien työsopimuksessa tämän enempää ei saanut kerrallaan hautoa. Ahkeran haudonnan jälkeen pääsivät ansaitulle lomalle parantelemaan vatsahöyhennystä. Nykyään, kun koneet hoitaa fasaanihaudonnan, niin muorit saa hautoa pesueellisen Alho-tipuja. Näin pääsee kaiken helpoimalla, sillä haudonta into laantuu jälkikasvua opettaessa.
Alholainen
kukko

Edellinen

Paluu haudonta ja tipujen hoito