Kanoille luumuja?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

caddy

Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Meillä tulee aivan järkyttävät määrät luumuja tänä vuonna. Osa on pudonnut maahan, ja etana tms ehtinyt maistaa, ja nyt mietin, että varmaan kanasetkin luumuista tykkäis... Mutta uskallanko antaa, kun niissä on kumminkin se kivi sisällä? Kumminkin syövät kivenkin ja tukehtuvat. vai jättäiskö ne kiven syömättä... Uskallanko antaa? Onko kukaan antanut kanoille luumuja (tai kirsikoita)?
Paulikki

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

Oon roudannut ämpärillisen luumuja kanoille ja kaikki ovat viel hengissä. Kovasti tykkäävät.
caddy

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Menen siis samantien keräämään! :) Kiitos tiedosta.
caddy

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja caddy »

...Kyllä kelpas! Ja herkullisia ne onkin.
Kotkottaja

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Meillä kanat tykkää myös luumuista, mutta massut meni sekaisin :smt012
omena

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja omena »

^juu mutta eikös ihmisilläkin mene liiasta herkuttelusta :smt005
Paulikki

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

omena kirjoitti:^juu mutta eikös ihmisilläkin mene liiasta herkuttelusta :smt005
Jep. Ellei oo tolkkuuu ottajal, täytyy olla tolkku antajalla.
kuusiaita.com

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja kuusiaita.com »

Tuosta tuli mieleen, että onko kukaan antanu ananasta kanoille? En oo uskaltanu kokeilla, kun on kyseessä ns.etelän hedelmä.. :smt017
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Ananas ei kelvannut edes meidän maatiaisille jotka yleensä syövät ihan mitä vaan. Tai annoin sen kovan sisäosan nokittavaksi.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
ninnu

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ei kelpaa ananas täälläkään kenellekkään...

Luumut kyllä uppoaa :smt045 Mä kyllä uskallan syöttää noita etelän hedelmiä, meillä on koko ajan linnuila hedelmiä ja kasviksia tarjolla, jotkut tekee paremmin kauppansa esim salaatit, meloonit ja kurkut syödään heti, tomaatit ja omenat hitaammin.
Kotkottaja

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Paulikki kirjoitti:
omena kirjoitti:^juu mutta eikös ihmisilläkin mene liiasta herkuttelusta :smt005
Jep. Ellei oo tolkkuuu ottajal, täytyy olla tolkku antajalla.
Ehkä meidän kanasilla on vain herkkä massu :smt017 . En niitä montaa antanut ja ruikulille veti. Meillä tykätään myös kovasti ompuista. Ne tekevät paremmin kauppansa kun ne halkaisee.
Kalle
bankiva
Viestit: 343
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 12:51
Paikkakunta: Tammela

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Meillä kanat syövät mielellään luumuja mutta pitää vähän kontrolloida kun seuraus saattaa olla sama kuin ihmisilläkin liioista luumuista.
Viinirypäleet, banaani ja erilaiset hedelmäyhdistelmät (säilykkeet), joita olen saanut, siis kolhiintuneita purkkeja; suurta herkkua kanoille.
Tapio522

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Tapio522 »

Myös tänä vuonna minulla on luumuja erikoisen paljon. Oksat on tuettava, etteivät katkeile niiden painosta. Myös näyttää kelpaavan kanoillenikin.
Kananen8

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Kananen8 »

Myykää mulle luumut! :smt016
Tapio522

Re: Kanoille luumuja?

Viesti Kirjoittaja Tapio522 »

Kuva
Vastaa Viestiin