Kanojen juoma-astiat

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kananen8

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Kananen8 »

Ostin Agrimarketista 3,5 litran muovisen juoma-astian, sellaisen jossa on punainen pohja ja valkoinen säiliö, mut en tiien mikä siin on ku vesi rupes haisemaan jo päivässä...!

Muutaman päivän sitä käytin - laitoin joka aamu hyvää kylmää juomavettä, mutta haju tuli aina uudelleen.

Meneekö säiliöön likaa ilmakuplien mukana, ja sitten rupeaa siel lämpimäs käymään tai jotain?
Pitääkö se säiliö täyttää kokonaan, ettei jää ilmatilaa? Käytän nyt lautasta juoma-astiana kun ei mulla ole kuin 14 viiriäistä, mut ois kiva saada joskus isompi säiliö käyttöön, kunhan ei haisis... mitä sille voi tehdä, desinfioida, vai tuleeko haju aina uudestaan? Auttaisko se, jos säiliökuvussa ois pienehkö reikä ylhäällä niin et ilma vaihtuis? Vai pitääkö käyttää vaan tavallista lautasta.
PunainenKana

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja PunainenKana »

Meillä on tuo samainen juoma-astia, mutta ei samaa ongelmaa :smt017 . Vaihdan näin viileillä keleillä veden parin päivän välein, eikä se haise koskaan. Kaadan vaan roskaantuneen veden siitä kaukalosta välillä pois. Pesen astian harjan kanssa joka kerta kun vaihdan veden, koska limottuu kyllä paljon.
Kananen8

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Kananen8 »

Jaa, no ehkä mulla vaan kasvaa siin jotain sen takia, et mun olohuone on ku sauna!? Näis lämpötilois kasvaa jo trooppinen levä! :smt004 Oon ahkerasi lämmittäny takkaa, jotta tipuilla ois mukavan lämmin... :smt023

Jospa desinfioin astian, kun siinä tuntuu olevan se haju kuivanakin... Sitten voin ehkä käyttää sitä joskus ulkona, varjoisassa kohtaa.
Kananen8

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Kananen8 »

No se haju tuli juoma-astiasta riippumatta, joten vesi on vain vaihdettava usein. Ei tuu sitten likavedellä tuotettuja munia.
Pullavanpää

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Pullavanpää »

Mulla on ollu vuosikausia kanoilla sellaset punaiset juomanipat, jotka oon kiinnittäny 10 litran ämpäriin (kannelliseen). On ollu ihan valtavan hyvä systeemi! Nyt on kanamäärä kasvanu ja tarttis juomaämpäreitä lisää. Olin menossa tilaamaan niitä samoja juomanippoja Maatalousykkösen verkkokaupasta, mutta firma olikin menny kuukausi sitten konkkaan. :-( Googlettamalla en löytäny muita paikkoja, joista ostaa samoja juomanippoja. Osaako kukaan vinkata, mistä enää saisi näitä maanmainioita juomanippoja?! Help! :smt009
samapi

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja samapi »

Pienellä hakemisell multa vois löytyä jokukäyttämätön nippa.
Katjuu

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Katjuu »

Tilasin juomanippoja keväällä täältä:
http://www.kotielaintarvike.fi/tuote/ju ... 1-8-/MK11/

Nopeasti paketti tuli ja hyvin on nipat toimineet.
Vastaa Viestiin