Kanojen juoma-astiat

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

höpöhöpö

Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja höpöhöpö »

Millasia juoma-astioita teillä on kanoilla ja montako astiaa kanaa kohden?
Meillä on tällähetkellä halkaistu 10l muovikanisteri ja se ei oikein toimi,aina siellä joku ottaa jalkakylpyjä ja vesi onkin sitte sen näköstä tai joku innostuu kuopsuttelemaan kunnolla siinä vieressä niin on kippo sitte täynnä pehkuja :smt018
Eli jotain toisenlaista pitäis alkaa etsimään tai tekemään,ideoita?
Kennel-callexin sivuilta näin sen ämpärin mut en tiiä onko sekään hyvä,noi kellosysteemit ehkä sopis mut meillä ei ole vesiletkua kanalassa vaan kannan veden käsin,ja kiva ois jos vedenkin sais jotenkin niin ettei siinä pestä varpaita tai kuopsutella täyteen kaikkea..
kuutamofoxi

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Meillä on sellaisia juomatelineitä, mihin menee 1,5l limupullo. Pystyy ulkopuolelta huoltamaan. On ollu ehdottomasti paras systeemi ainakin meille :)
Goolou

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Goolou »

Mä käytän taas Colombi-gallinacei :
http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... roupID=310
8l, roikkuva. Vesi pysyy puhtaana, ja raikkaana! :)
Oli aluksi hieman jäykkä avata, ennenkuin huomasin niksin (ruuvvimeisselin yläreiän läpi, sillä saa hyvän oten)
Maatikko

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Mulla taas on tämmöinen:
http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=HeJa35

Tuossa sanotaan, notta tipujen, mutta kylläpähän nuo aikuisetkin näköjään osaa tuosta juoda.
Iloisten Munatalo

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... novXXL30lG
Minä tilasin suoraan tommoisen että varmasti riittää vettä :smt005
Lyydia

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Tuo on hyvä,minulla on kaksi tuollaista ja pois en antaisi.
vardenji

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tarttis kans hankkia uus juoma-automaatti kanalaan. Toi 3 litranen oli tosi hyvä sillon kun sen ostin, mut sit tuli 2 pupua, 2 kukkoo ja kana lisää ja se tuntuu ihan riittämättömältä. Taidan siirtää sen noille tipuille, niillä on vanha teräsvuoka juomakuppina(0,5l) ja se on aina sonnassa tai tyhjä. Josko kävisin ostmassa 6 litrasen...
Tällanen mulla siis on mutta 3 litrasena. Tää pitäis hankkia http://www.kennel-callex.fi/?cat=19&page=0&ws=&prod=27 En viitti tilata netistä, kun tuolta voin hakea kävellen :smt002

Muoks. laitoin eka väärän osotteen, nyt on oikee... :oops:
Bastu

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Bastu »

Olisko jollain jotain "omia" automaatteja / astioita juomiin eli ei noita markkinoituja valmisastioita. Olisi ihan kiva tietää, että minkälaisia systeemejä löytyy?
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Chick »

Sisällä on tuollainen 3l punapohjainen muovinen automaatti ja ulkotarhassa jyrsijöiden juomapullo, olisko 0,5l.
Kuva
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Bella

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Bella »

Muoviset roikkuvat vesiastiat on kyllä tullut todettua ehdottomasti parhaiksi,
kanasilla on hautomakone.fi sivuilta tilattuja HEKA:n 3 litraisia vesiastioita pari ja lisäksi roikkuu katosta yksi ruokinta pönttö.
Lattialta astiasta sitten syövät kotipöperöt, mutta puolitiivistettä on lisänä tuossa ruokapöntössä.

Viiruilla myös tuo pienempi ruokinta-automaatti on huippu,
muuten kun juoksentelevat ruokakupissaan edestakaisin ja ruuat on tietty pitkin seiniä :smt013
Norppaah

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Norppaah »

Meillä on ihan tavallinen koiran juomakuppi ( Uusi tietenkin ) ja kattila. Niissä on aina vettä.
Tykkää vaan vesi likaantua nopeasti :smt012
Haaveilija

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Mulla kukko (kalkkuna kylläkin) keksi aloittaa leikkimisen vesiastialla. Mulla on tämänmallinen: http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=novS50
Toimi pari päivää hyvin, mutta nyt kukko nokkii ja kuopii sitä lähes tulkoon päivät pitkät. Sen lisäksi on pari avointa vesiastiaa, mutta niissähän ne pesevät varpaitaan, tuollainen umpinainen olisi siksi hyvä. Mitähän sitä keksisi?
brahma

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja brahma »

Mulla on toi Novitalin 12litran jalallinen rapidclean, ei oo kukaan ainakaan vielä alkanu varpaitaan uittaan siinä, tuntu tääläkin jo että kohta kaikki on kokeiltu. Ton saa myös ripustettua, joten sitä kokeillaan sit seuraavaks jos tonkan jalat osottautuu liian mataliks.
majuri

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja majuri »

Vuokraisännällä on tuossa naapurissa lasten hiekkaämpäri viritetty narulla roikkumaan sillai,et kanat ylettää juomaan,mutta eivät saa kaadettua :smt003 Pysyy kuulemma ainakin selkeästi puhtaampana kuin edelliset maassa olevat tavis kipot.Näistä ei kyllä tiput pysty juomaan :smt002
Haaveilija

Re: Kanojen juoma-astiat

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

Huoh. Kukko jatkaa sotaansa vesiastioita vastaan... Seisoo kupissa ja kuopii ja nokkii vettä pois kupista. Kaikkien kuppien kohdalla sama asia. Onpahan sille nyt sitten nimi, Don Quijote :smt003
Yritän keksiä sille nyt sitten virikkeitä, että mokoma unohtuisi... Ja juoksutan vettä sitten vähän väliä, että muut saavat juoda...
Vastaa Viestiin