Siemenkysymys

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko, Ushva

Siemenkysymys

ViestiKirjoittaja Reiska » Ti 04.04.2017 22:10

Hei, oletteko antaneet kanoille kuorittuja auringonkukansiemeniä, jotka on ulkolinnuille pakkauksen tekstin mukaan tarkoitettu?
Reiska
muna

Re: Siemenkysymys

ViestiKirjoittaja kaisumaria » Ke 05.04.2017 05:57

Minä olen antanut silloin tällöin, kalkkunoille myös. Ne ihmisille tarkoitetut kuoritut
ovat minun ja lintujeni mielestä liian isoja.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
kaisumaria
bankiva

ViestiKirjoittaja Aleksandra » Ke 05.04.2017 08:05

Mä puolestani en ole uskaltanut antaa, koska niistä on lehtitietojen mukaan aina joskus löytynyt salmonellaa. Vaikka kanat varmaan niistä tykkäisi kyllä.
Alhoja elämän ilona.
Aleksandra
araucana

ViestiKirjoittaja Maattari » Ke 05.04.2017 08:19

Olen antanut ja myös niitä kuorellisia. Salmonellaa on löytynyt myös teollisesta rehusta. Jos se salmonella olisi noissa linnun siemenissä iso riski niitä tuskin myytäisiin kaikissa ruokakaupoissa, ei tässä naurettavien sääntöjen luvatussa maassa.
Maranseja, sekuleita, hybridejä, broilereita, pronssikalkkunoita, lihaviiriäisiä, vuohia, lihakaneja, koiria, kissoja ja mehiläisiä.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Maattari
alho

ViestiKirjoittaja Taisku » Ke 05.04.2017 10:02

Olen antanut ja suurta herkkua on. Yksi parhaista herkuista luoksetulon opettamiseen ja käsittelyyn totuttamiseen tällä parvella.

Salmonellapelon olen ajatellut Maattarin tavoin, ei voisi olla ruokakaupassa myynnissä. Isompi mahdollisuus saada salmonella rehusta.
Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan. - Muumipappa -
Taisku
kana

Paluu kanojen ruokinta