käyttäjien esittelyjä vuodelta -05

esittele itsesi/lue ohjeet tiedotteesta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

käyttäjien esittelyjä vuodelta -05

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

TiPu kirjoitti:Moi... Eli mä oon tämmönen 13 vuotias tyttönen Hämeenlinnast. Ja mun lemppariharrastus on elukat :D Itse omistan 9 kanaa, kolme kukkoo ja yhden tipun (josta ehkä kukko :D) Lisäksi mulla on akvaario (toista olen etsimässä), kissa, kaks koiraa ja neljä kania. Mulla on maatiaiskanoja ja kääpiö-silkkikanan sekotuksia. Täällä käyn monta kertaa viikossa, joten saatte kestää mua aika usein :D
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

riitasointu kirjoitti:laitanpas tänne nyt ihan ekana pienen esittelyn itestäni.elikkäs perheellinen olen ja asun täällä pohjoisessa päin pudasjärvellä.navetta alkaa olla ihan täysi erillaisten asukkien takia.. :wink: .erillaisia kanoja ja kukkoja löytyy tällä hetkellä reilut 40kpl.lukua ei voi ihan tarkasti sanoa,koska osa kavereista on niin samannäköisiä... :roll: .ja sit muitakin siivekkäitä,esim hanhet ja riikinkukko....hoidossa on myös naurukyyhkyjä......mut siinäpäs nyt aluksi..... :lol:
Humppanen kirjoitti:Esittely:Asun Pirkanmaalla mökissä.Täällä on myös maatiaiskanoja,piikkiöläisiä.Parikymmentä kanaa ja yhdeksän kukkoa.Kanoja on ollut vuodesta -97.
Willow kirjoitti:no kai minunkin nyt pitää esittäytyä...
Olen 18 vuotias tyttö itä-suomesta ja meillä asustelee muiden lemmikkien lisäksi tällä hetkellä tallin perällä maatiais kukko ja neljä maatiais kanaa, sekä yksi kochin kana; meidän vanha rouva :)
Kukka kirjoitti:Olen 13 vuotias. Asun Satakunnassa Nakkilassa. Meillä on 4 kanaa talvi "säilössä" siis vain talven meillä. Kanoja on pitänyt ostaa jo kauvan mutta en tiedä miksi kukaan ei ole ostanut. Kanat ovat viiriäisten kanssa samassa tilassa mutta viiriäisillä on häkki ja kanat ovat vapaana lattialla. Nyt on etsinnässä kukko.
Meillä on myös koira, kissa, fretti ja akvaario. Ensi kesänä on tarkoitus ostaa shetlanninponi koska vuohemme kuoli viime keväänä.
pippuri kirjoitti:Täältä löytyy 30v. emäntä E-Pohjanmaalta 8)
Tällä hetkellä meillä ei kanoja ole, mutta
kaksi ankkaa löytyy (sekä kaksi neitokakadua).

Aikaisemmin meillä on ollut kanoja (brahmoja, silkkejä, broilerikana ja sekalainen sakki sekarotuisia), riikinkukkoja, nanduja, viiriäisiä, fasaaneita, hanhia sekä musta joutsen.

Haaveilen kyllä uusista kanoista ja toivoisinkin, että ensi kesänä meillä olisi taas kotkottajia pihassa :D

Kuvia meidän eläimistämme yms. löytyy tuolta: http://community.webshots.com/user/ikeppi
sekä tuolta: http://kuvablogi.com/blog/371/

edit. ja nyt on mullakin taas kanoja.
Volmari kirjoitti:Taidanpa minäkin hiukan esitellä itseäni :lol: Olen vuoden yli kolmekymppinen kahden ihanan pojan äiti ja mukavan miehen vaimoke! Meillä on sellaisessa pikkutallissa kanoja, kukkoja, vuohia ja kaneja. Eläinten yhteiselo sujuu aikas mukavasti! Tallin pääkukko on Volmari ja hänellä on tällä hetkellä kaksi frouvaa, Esteri ja Klaara. Sitten meillä asustaa meille "turvaan" tulleet "kesäkanat" ja kukot. Laumassa piti olla kukko ja 4 kanaa, mutta kanoja onkin vain 2 ja kukkoja3!! :shock: Nyt kukkomme Raasu & Riesa etsivät uutta kotia. Meille asumaan jäävä pikkukukko sai juuri nimekseen Ilpo (-iloinen) ja kanat ovat vain edelleen Kanaset... Kukkomme ja kanamme lienevät ihan maatiaisia, en ole vielä saanut selkoa. Kanalauma kukkoineen on vinkeän touhukas porukka, jota on hauska istua ja katsella vaan... :D Tämä on hyvä palsta!! Toivottavasti meitä innokkaita piisaa ja foorumi jatkuu, täältä löytyy ensikäden tietoa hyvistä aiheista.
Kanaset kirjoitti:Esittelenpä mäkin nyt itteni. Eli olen 20-vuotias kanaharrastaja Helsingistä, kanoja on ollut nyt 10 vuotta ja viimesiä viedään... Jäljellä enää kaksi kaverusta, kana ja kukko, mille fleureja. Viime kesänä kuoli kaksi kanaa ja viime syksynä yksi, vähiin käy. Lisäksi mulla on ollut maatiaisia ja yksi chabo.
Kanat ovat ihan lemmikkejä mulle, paapottuja sylikanoja :) Ihania ovat. Ajtus keesäpäivästä ilman kanoja pihalla tuntuu kyllä ankealta mutta en tiedä voinko ottaa lisääkään, kun en tiedä kauanko asun täällä... Mikähän se on kanoissa kun ovat niin mukavia kavereita :D
Meillä kanat on eläneet vanhoiksi jos eivät ole koirien tappamaksi tulleet. Kesällä lopetettiin 10-vuotias Persikka. Miten tiedän muiden kanat, kuinka vanhoiksi ovat eläneet?
Nämä sivut on kyllä kivat, kokoaa kanaharrastajia yhteen, sitä varmaan Suomessa tarvitaankin? Näitä voisi jossain mainostaa niin tulisi enemmänkin väkeä...ja lisää tietoa ja kokemusta.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Okuliina kirjoitti:Hei :) ! Täältä myös 30v. naiseläjä, ja Pohjois-Suomessa asustellaan tällä hetkellä. Minullakaan ei tällä hetkellä ole kanoja, mutta myöskin haaveilen siitä, että taas joskus saan omia kuopsuttelijoita pihanurmelle... siihen asti tyydyn ihastelemaan tuttavani maatiaisia.

Aikaisemmin minulla siis oli kanoja: isa-brawneja, silkkikanoja hoidossa, leghorn, kääpiö-kochineja, hopea-brahma ja yksi sekarotuinen.

Ilmeisesti siis aika uusi tämä keskustelufoorumi? Kiva, että tällainen on saatu - vaikuttaa kiinnostavalta :) !
Vastaa Viestiin