Asumme perheen kanssa vanhassa RM-talossa täällä Rekolassa, ja huomasin tuossa taannoin että Vantaan kaupungin järjestyssäännöt sallisivat kuuden kanan pitämisen ilman sen kummempaa lupaa? Onko tämä mahdollista? Pihaa meillä on vain tuollainen reilut 600 neliötä, mutta oma kanala olisi kyllä kertakaikkisen hieno juttu.
Onko olemassa jotain hyviä peruskirjoja, joissa olisi Suomen ilmastoon sopivien kanaloiden ohjeita/piirustuksia? Kanalan pitäisi olla kanssa aika siistin näköinen,ettei tule sanomista naapureilta. Ajattelin että jos tekisi jonkinlaisen kahteen suuntaan aukeavan kopin,että voisi vuorovuosin vaihtaa ulkoilualueen kohtaa puolelta toiselle? Meillä on kaksi koiraa, joista ainakin toisella on niin kovat metsästysvaistot ettei kanoja voi pitää vapaana pihalla.
Sitten ne rotuasiat;olen selaillut täällä foorumilla noita maatiaisia,ja nehän vaikuttavat kaikkein passeleimmilta,mutta yhtä asiaa olen jäänyt miettimään: itse ainakin haluaisin satunnaisesti syödäkin omaa kanaa, niin jäävätkö nuo maatiaiset kovin luiseviksi sitä ajatellen? (Toivottavasti tämä aihe ei ketään loukkaa?).
Elikkäs mukavaa oli tällainen foorumi löytää, ja varmasti tulen täällä aikaa viettämään

), ja kun tässä lähistöllä on paljon lapsiperheitä niin vähän väliä käy joku soittamassa ovikelloa että pääsiskö tirppoja katsomaan. Ihan lähinaapureilla on lupa saapastella pihaan milloin vaan jos linnut on pihalla. Kanala on meillä asuintalon kellarissa jonne oma sisäänkäynti, kanoilla on tarha jossa ovat jos ollaan poissa päivisin, muuten ovat pysyneet 120cm puutarha-aidalla aidatussa pihassa tosi hyvin vapaana.