Miksi en saa vastattua yv:hen

foorumin toimintaan liittyviä asioita

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

pinkyandbrain

Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Hei. Kun yritän vastata minulle tulleeseen yv:hen munanetissä niin herjaa, että pyytämääsi henkilöä ei ole tms.
Nina

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja Nina »

Mulle kävi joskus samanlailla. Ethän kirjoita mitään siihen "ylimmäiseen" ruutun, jonka sivussa lukee etsi käyttäjä?
Wolverina

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja Wolverina »

Sama ongelma! Paitsi, etten saa lähetettyä yv:tä...
Yritin tervetuloa tutustumaan kanalaan-ketjun innoittamana varata itselleni "kanala-aikaa" ainakin neljältä lähiseudun immeiseltä. Yksi ainakin oli statuksen mukaan viimeksi pari päivää sitten kirjoittanut palstalle. Ja silti sanoo kaikkien kohdalle, ettei kyseistä nimimerkkiä löydy... :smt017

Nimim. Olenko liian yksinkertainen lähettämään viestejä?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ninalla oli hyvä vinkki! < Siitäkö ei ole kysymys?
Kirjoitusvirhe tulisi ekana mieleen...se kun on syynä monenmoisiin ongelmiin.
Esimerkki: kana on eri asia kuin Kana.

Joku käyttäjä on voinut kieltää itselleen tulevat yksitysviestit.
Ja luonnollisesti poistetut käyttäjät eivät pysty vastaanottamaan yksäreitä.

Yksityisviestit toimivat erilailla kuin useimmat sähköpostit: kirjoitettu viesti on ensin lähtevät-laatikossa ja siirtyy lähetetyt-laatikkoon, kun vastaanottaja sisäänkirjautuu/lukee viestin. < Tästä ongelmasta ei nyt tainnut olla kyse?
Wolverina

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja Wolverina »

Yritin laittaa HiltaHeliKopterille yv:n ja se kyllä lähti. Ihan samoin lähetin muillekin, eli painoin tota nimen alla olevaa yv.nappulaa ja kirjoitin viestin. Vastaanottajahan tulee sinne automaattisesti...

Hassua. Ehkä ne muut oli poistuneita tai sit tosiaan kieltäneet yksityisviestit. Tai sit vaan jotain tyrin... Kiitos kuitenkin vinkeistä :smt001
pinkyandbrain

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

En saa vieläkään vastattua yv viesteihin. Jäävät tuonne lähteviin?? :smt012

vastaanottajan luulisi olevan oikein kun on ensin minulle tullut viesti ja sitten painan "vastaa viestiin". Ylälokeroon en ole kirjoittanut mitään. Vastaanottajan nimi näkyy sen yläpuolella.
Nina

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja Nina »

Haa, tän mä tiedän! Viesti on lähtevissä niin kauan, kun vastaanottaja lukee sen. Kun se on poistunut lähtevistä, tiedät, että se on luettu.
brahma

Viesti-toiminto ei pelaa?

Viesti Kirjoittaja brahma »

Hei!
Taidan olla ihan urpo, mutta miksi kirjoittamani viestit jää otsikon 'lähtevät' alle eikä sinne 'lähetetyt' ? Kokeeksi laitoin juuri kaksi viestiä ja varmistin että klikkaisin lähetä vastaus- painiketta, mutta sinne nekin siirtyi läheviin, en tajua... :-"
ninanni

Re: Viesti-toiminto ei pelaa?

Viesti Kirjoittaja ninanni »

ne on lähtevissä niin kauan ennenkuin vastapuoli on lukenut ne. Lukemisen jälkeen ne siirtyy lähetettyihin.
brahma

Re: Viesti-toiminto ei pelaa?

Viesti Kirjoittaja brahma »

ok, eli sit vaan odottelen rauhassa, kiitos vastauksesta :smt001
minkuliini

Yv ilmoittaa "käyttäjää ei ole"

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Yritän lähettää yv:tä eri käyttäjille ja kokeilin myös valita käyttäjiä käyttäjälistalta, mutta aina saan ilmoituksen "käyttäjää ei ole"! Eli en saa lähetettyä yksityisviestiä edes ylläpidolle!!! Missä vika? Munista käytän uudella Nokia lumialla.
naibunuuni

Re: Yv ilmoittaa "käyttäjää ei ole"

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Heips :smt006

En tiedä, että auttaako mutta onko mahdollista, että olet kirjoittanut viestisi ns "otsikon" väärään kohtaan?

Kun uutta viestiä kirjoittaa niin ruudulla näkyy 3 "laatikkoa" johonka voi kirjoittaa..
Ylimmäiseen kuuluu kirjoittaa se käyttäjänimi jolle viestin tahtoo lähettää, keskimmäiseen viestin otsikko ja alimmaiseen joka on noita kahta edellistä paljon suurempi tulee viestin teksti.

Itsellä on joskus viestiä lähetettäessä tullut tuo virhesanoma, että käyttäjää ei ole ja olen huomannut, että olen epähuomiossa kirjoittanut viestin otsikon tuohon ylimpään.

Varsinkin jos olet käyttäjälistasta valinnut jonkun nimen ja nimen "profiilisivulta" sitten "lähetä yksityisviesti" niin viestisivun avautuessa tuon kyseisen käyttäjän nimi lukee jo pienellä tuon ylimmäisen "laatikon" yläpuolella.
Tämä on siis jo vastaanottajana ja jos viestin vastaanottajaksi haluaisi lisätä vielä jonkun muunkin niin sitten tuohon ylimpään laatikkoon voi lisätä hänenkin käyttäjänimensä. Muuten sen ylimmäisen laatikon voi jättää tyhjäksi.

Toivon, että ymmärsit mitä tarkoitin ja, että tästä olisi apua! :smt023
naibunuuni

Re: Yv ilmoittaa "käyttäjää ei ole"

Viesti Kirjoittaja naibunuuni »

Niin ja en ole kyllä Nokian Lumialla kokeillut tätä munista selailla mutta android puhelimella ja tabletilla olen ja hyvin on toiminut :smt023
Tosin en tapaa missään muuallakaan sivuilla käyttää mitään "puhelinversioita" vaan aina sivujen normi versioilla surffailen :smt045
usva

viestittelyongelmaa

Viesti Kirjoittaja usva »

Yritän lähettää käyttäjälle yv, mutta Lähetä -pyynnön jälkeen tulee vain ilmoitus, että pyytämääsi käyttäjää ei ole olemassa. Olen ko henkilöltö juurikin saanut itse yv ja koitan vastata siihen;hänen käyttäjänimimerkki löytyy myös käyttäjä listalta...ei ymmärrä.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miksi en saa vastattua yv:hen

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Yhdistin usvan viestin tähän samojen ongelmien ketjuun...josko löytyisi noista aiemmista vinkeistä apua. Yksi syy voi olla vastaanottajan liian täysi postilaatikko.
Vastaa Viestiin