liian jännittävä läpivalaisu

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

adore

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja adore »

Hienoo!!

Odottavan aika on pitkä.. Mäkin tunsin itteni ihan lapseks karkkikaupassa ku vaan tuijotin kuoriutumista... Oli ku jouluaatto!

Ihanaa, että tipejä on tullut! Sitten vaan tiput seuraavaan kotiin hautomosta ja pidät ne lämpimänä niin kaikki menee hyvin! Sitten saat alkaa lasten kanssa seurailla niitten touhuja ja syömisiä ja nukkumisia. On muuten meillä ainakin huomattavasti suositumpaa ajanvietettä ku vaikka telkkarin kattominen. Toi onkin tommonen tiputelkkari vähänniinkun.. :smt002
Ja tarhassa lapsi ihan intoo piukeena puhuu vaan tipuista..
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut tipuista jokuselle! Minkäs 'merkkisiä' tipuja teille tulikaan?
Ja tässä samalla peukutusta monan haudontaan!
jokunen

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Alhojahan nämä :smt004
mona

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja mona »

Hei ja onnea tipuista :smt041
Ajattelin kysyä että heittelehtiikö välillä lämmöt sinun koneessa?
Minulla jos on kylmempi ilma niin lämpö heittää ja olen sitten laittanut pyyhkeen koneen ympärille niin sitten lämmöt nousee takaisin.
Taidan tänään illalla vielä kokeilla sitäläpivalaisua tuolla pimeässä vessassa :)
Kyllä ne kohta täälläkin rupeaa katsomaan kun vetäydyn taskulampun ja kananmunan kanssa milloin minnekkin pimeään nurkkaan :smt036
jokunen

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Juu, meillä on hautomakoneen lämpö heitelly 99-102F, mutta digimittarilla olen mittaillu 37-39C lämpöjä. Ku näytti etten saa lämpöä asettumaan niin laitoin hautomakoneen siihen pahvilaatikkoon, jossa se tuli. Vähän rauhotti vaihtelua eikä enää tippunu alle 100F.

Sitkeetä sakkia nämä alhot. Kuusi seitsemästä on kuoriutunu, seitsemännessä ei tosin ole edes säröjä. Kaikki vaikuttavat näin maallikon silmään pirteiltä ja elinvoimasilta tipuilta :smt050
jokunen

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Mulla on ongelma.
Sain tipujen kakkosasunnon lämmitettyä ja asumiskuntoon ja siirtelin tiput. Kolmella kuudesta on varpaat 'väärinpäin' jalassa. Siis ikäänkuin nivelestä laitettu jalka nurinkurin ja kynnet (ja jalkapohjat) siis sojottaa lattian sijasta kattoon. Oikeneeko ne vai pitääkö ne kolme tipiä lopettaa? Lopuilla kolmella on jalat ihan oikeinpäin paikoillaan, mutta vain kaksi näistä normaalijalkaisista kävelee, kolmas lähinnä istuu. Mahtaneeko tän istuvan tipun jalat alkaakaan kantaa vai? :smt017
mona

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja mona »

Minulla on vanha talo ja lämpötilat on heitellyt 100-102f välillä onkohan jo liikaa?? Mitä lähemmäs kuoriutumis päivää mennään sitä
varmempi olen että ei sieltä kuoriudu ketään voi voi kyllä jännäksi menee.
Mies sanoi jo eilen että anna niiden munien olla kun vetäydyin taskulampun ja munan kanssa vaatekomeroon :smt037
Mietin sitäkin että jos tekisin jonkun laatikon styroksista missä lämpö koneen ympärillä pysyisi tasaisena :smt017
mona

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja mona »

tosta jalka ongelmasta muistan jotain lukeneeni tuolta kanan sairaudet puolelta jotenkin se liittyi haudontaan :smt017
Toivottavasti olisi parannettavissa
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpas harmi, että jokuselle tuli jalkavikaisia tipuja :smt009 Kippuravarpaita voi yrittää suoristaa teippaamalla ne oikeaan asentoon ja tuon istuvan kohdalla kyse voisi olla siitä, että jalat ovat liian harallaan. Ne voisi sitoa lähemmäs toisiaan.
Pitää harkita, että yrittääkö hoitaa vai lopettaako tiput...
Laitan linkin, jossa näkyy noita hoitokonstikuvia: http://www.feathersite.com/Poultry/BRKR ... hicks.html
siimis

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä olen teippaillut viiriäisten varpaita ja ne oikeni kyllä tosi hyvin ja nopeasti. Harajalkojakin olen teippaillut, mutta niistä kaikki ei petranneet - kannattaa kuitenkin yrittää, sen näkee nopeasti onko siitä apua vai ei. Jos tipit on vahvan oloisia ja reippaita muuten, niin ilman muuta yrittäisin.
jokunen

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Höh ku en tajua kuinka tähän saisi kuvan liitettyä.

TUtkin niiden jalkavaivaisten tipujen jalkoja ja tulin siihen tulokseen, ettei mikään teippaus tms auta vaan armeliainta on päästää tiput autuaammille kuopsuttelumaille. Se vika jalassa on jossain ylemmässä nivelessä, kun näillä kolmella koko jalka kasvaa 'väärin', ei vain varpaat. Jalkapohja osottaa taivasta kohti ja varpaat kans. :smt010 Kävelemään näistä ei ole vaikka yritystä kyllä on ollu. (jos miettis ihmistä, niin ikäänkuin kyynärnivelestä kääntyny/pyörähtäny luu väärään suuntaan, jolloin ranne ja kämmen kääntyy ympäri, siltä noi jalat näillä tipuilla näyttää). Kurjaa, vaan ei se auta :smt009
smari

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja smari »

Minun mielestä teit ainoan oikea ratkaisun kun lopetit tiput. Fiksu teko, olisi ollut itsekästä pitää pikkuiset elossa.
kanamummo

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Aivan samaa mieltä. Ei tuollaisella jalalla oltais ikinä kävelty ja tuskat olis todennäköisesti olleet kovat. Ainoa oikea ratkaisu. :smt009
villeah

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja villeah »

Mulla oli kans sama juttu mun tipuilla joillakin. Ei kyllä sitä ois mielellään tehny mutta parempi se oli tehdä pienenä kuin sitte kun ne on aikuisia. :smt009
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: liian jännittävä läpivalaisu

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Oikea ratkaisu mutta kivaahan se ei ole :smt056
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin