neuvoja tarvittaisiin covatutto-hautomakoneesta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tepatsu

neuvoja tarvittaisiin covatutto-hautomakoneesta

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Kuuluuko tuulettimen pyöriä koneessa? Ja kokoajan vai välillä?

Mulla on covatutto24 ja ensimmäinen haudonta ei mennyt ihan putkeen.
Tuuletin ei ole pyörinyt ollenkaan, joten ajattelin että kuuluuko sen kuitenkin toimia? Munien kohdalla lämpötila oli noin 36 C-astetta ja koneen oma mittari näytti noin 103 F-astetta, mikä mättää?

Onko mun koneesta siis tuuletin rikki ja lämpötila ei tulekaan tasaiseksi koneessa?
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Vaikka ei kokemusta ole ko koneesta, niin kyllä se aika kumma on jos koneessa on tuuletin eikä se pyöri ollenkaan. :smt017 Tuohon pyörimis ajan jaksotukseen en uskalla sanoa mitään.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Kyllä sen tuulettimen kuuluu pyöriä ihan koko ajan. Ja lämpövastukset on siinä ylhäällä niinkuin tuuletinkin, eli varmaan se vaikuttaa siihen eri lämpöönkin munien ja mittarin kohdalla.
Simo81

Viesti Kirjoittaja Simo81 »

Mulla on covatutto 24 haudontakone automaattikäännöllä. Tuuletin pyörii jatkuvasti. Lämmöt on pysynyt tasaisesti 37,9 - 38,3 asteessa, kun mittasin digitaalisella mittarilla munien päältä. (Koneen oma mittari näytti pikkuisen päälle 100 F) Koneessa on vain yksi vesisäiliö, jolla sain 20 munalla ilmankosteuden nousemaan 50 %, jouduin itse lisäämään toisen vesiastian koneeseen, että sain kuoriutumisvaiheessa kosteuden riittäväksi.
tepatsu

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Sain tuulettimen toimimaan kun avasin koneen ja laitoin väkisin tuulettimen pyörimään. Tuulettimen varsi oli hiukan ruosteessa.

Tästä otankin opiksi että kone täytyy kuivattaa hyvin haudonnan jälkeen kun kosteus muuten jää sinne sisälle. Mulla oli nyt pitkään kone käyttämättä niin se kai tämän teki.
Vastaa Viestiin