Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Fasaanitarha

Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Hei
Olen aloitteleva fasaanitarhuri (vain 20 fasaania tällä hetkellä).
Nyt ollaan siinä pisteessä, että tekisi mieli keväällä kokeilla munien hautomista hautomakoneella.
Jotten tekisi tyhmiä ostoksia niin jaksaisitteko kertoa millainen hautomakone voisi olla sopiva tällaiselle pienelle parvelle. Tarve olis mahdollisimman vaivaton ja automaattisesti toimiva vaikka sitten maksaisi vähän enempi. Minkälaisen koneen itse hankkisitte tällaiseen tilanteeseen? Surffailin netissä etsien noita koneita ja mitä enempi luin sitä enempi meni pää pyörälle eri vaihtoehtoja miettiessä.
Fasaanitarha

Re: Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Näitä kahta konetta olen katsonut. Onko kellään kokemusta näistä:

Covatutto 108 automaatti (hinta 526,00)

Covatutto 54 digitaalinen automaatti (hinta 407,60)
Goodman

Re: Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

Viesti Kirjoittaja Goodman »

Varmasti huippukoneita molemmat, toki myös melko kalliita. Kotieläintarvike.fi myy samoja koneita, kannattaa vertailla hintoja. Ja jos on kokeilunhalua ja seikkailumieltä, niin ulkomailta voi tilata monenmoista härpäkettä halvalla, itselläni kiinalainen janoel24 ja olen ollut ihan tyytyväinen. Myös hautomakoneen vuokraamisesta on välillä ollut täällä ilmoituksia.
Onko tarkoituksesi lisätä lintumäärää paljonkin, kun suunnittelet yli 100:n munan hautomakonetta? Missä päin suomea fasaaneita kasvatat?
Fasaanitarha

Re: Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

Viesti Kirjoittaja Fasaanitarha »

Asustan Varsinais-Suomessa ja tarkoitus ei ole kauheasti lisätä fasaanimäärää, mutta lähinnä ajatus oli, että jos poikasten kuolleisuus on suurta niin jäis sitten kuitenkin riittävästi henkiin korvaamaan noita aikuisia lintuja. Aikuiset päästäisin sitten vapaaksi, kun poikasia on tarpeeksi. Sinänsä en tarvii niin isoa määrää, mutta haluan kunnon koneen. Tähän ikään mennessä on huomannu, että kun ostaa halpaa ja huonoa niin loppupeleissä se tulee kalliiksi.
Pietaa

Re: Kokemuksianne hautomakoneista toivoisin

Viesti Kirjoittaja Pietaa »

Kannattaa täältäkin vilkaista rahdit noin 30€ ja tulee tavarat tosi nopeesti tilannut muutaman hautomakoneen tuolta. https://www.evvvai.com/en/57-incubators
Vastaa Viestiin