Miukun munat

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
miukku

Miukun munat

Viesti Kirjoittaja miukku »

Meillä hautomakone jyllää nyt 15. päivää, Varovasti kokeilin vesitestiä muutamalla munalla ja nehän kellu ja pari munaa "tanssi", en kyllä uskaltanu pitää kun muutaman sekunnin vedessä etteivät huku (ekaa kertaa asialla, vähän hysteerisenä olen)
Kuinka kauan niitä oikeesti sitten uskaltaa pitää vedessä, ettei niille käy mitään ikävää.
Isäntä vähän hermoilee kanssa, en saisi kuulemma enään ronkkia munia, kun tulin yhden tappaneeksi viikonloppuna, koitin sitä läpivalaista ja sepä putosikin lampun lasin päälle niin, että tuli särö.
Vaivihkaa laitoin sen kuitenkin takaisin koneeseen ja aamulla säröstä oli tullut vähän verta :smt009
Aukaisin sen sitten uteliaisuuttani ja sen sydän sykki (tai jokin siinä sykki) :smt010
Meinas ihan itku tulla kun silleen kohelsin.
Olisko se tipu voinu selvitä, vaikka kuori olikin terävästä päästä vähän säröillä?
Mikähän olis hyvä tapa ottaa hengiltä tommonen tykyttävä hyhmä, jos kuitenkin joskus käy samalla lailla?
Vähän jänskättää, ensi sunnuntai-maanantai olis meillä se lakettu aika.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea loppumetreille!

Taitaisin kallistua vähän samalle kannalle kuin isäntäsi, kun kuitenkin olet jo saanut selville, että elämää munissa on! Ei mene enää loppuajan kääntelyt hukkaan, koska on tipuja tulossa.

Luultavasti säröjä saanut muna ei olisi kehittynyt tipuksi asti, koska siitä olisi haihtunut liikaa kosteutta. No---kenties sen olisi voinut jollain laastaroida/liimata umpeen, mutta siltikin lopputulos olisi voinut olla huono.

Äiks---miten tappaa hyhmä? Leikata terävillä saksilla pikkusilpuksi?
Mäkin olen yhden munan särkenyt läpivalaisussa, mutta se ei ollut lähtenyt kehittymään. Yllättävän liukkaita ne munat ovat, kun varovasti, kädet jännityksestä täristen niitä tihrustaa!
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä varmaan polkisin pihalla kantapään alle. Niin tein varalta viirujenkin kehittymättömille.
miukku

Viesti Kirjoittaja miukku »

Mä olin sit kauhee, kun kylmää vettä päästin sen hyhmän päälle, ajattelin jotenkin, että kun hautomakoneessa on lämmin, niin se sitten kuolee nopeasti hypotermiaan ja kuolihan se. No ens kertaa ei tule, mä en uskalla koskeakaan muniin, kun laitan uudestaan joskus.
Joo, nyt mä koitan malttaa pitää näpit irti noista, mut tulihan hyvä mieli kattoa sitä vedessä potkivaa munaa. Melkein liikuttui kun liikkeet näkyi jo!
Mä varmaan asun siinä vierellä ens viikonloppuna :smt001
miukku

Viesti Kirjoittaja miukku »

Täys kymppi tuli!!
Sunnuntaina kuoriutuivat, kolmannes jäi tulematta, mutta kymmenen on kyllä jo aika paljon.
Söpösiä mustan kukertavia pallosia ja niin täynnä virtaa!:smt007

Minkähänkokoista hiekkaraetta niille olisi paras antaa, nyt olen antanut niille raejuusto-kanamuna-poikasrehumössöä(pikku-punaheltta)ja rehua on kyllä sellaisenaan nyt ollut tyrkyllä koko ajan ja vettä tietenkin.
Kovasti pienet syö ja piipittää.
(Laitoin Galleriaan pari kuvaakin niistä, tulivat tosin vaan linkkinä, mikä lie sitten tullut moka.)
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jihuu_hienostihan se meni! Onnea!
Mä oon antanut semmoista parimillistä hiekkaa. Aika vähän (jos ollenkaan) sitä menee ihan pikkuisilla, kun ruoka on helposti sulavaa...Nyt näin pariviikkoisen ulkoillessa nyppivän tallin seinustalta.

Laitanpa tähän (omin lupineni!) miukun tipukuvat imegeshackin kautta, kun noi aijaan kuvat häviää, jollei niitä kukaan katsele kuuteen viikkoon:
Kuva
Kuva
Jos miukkua haittaa, niin poistan :smt003
miukku

Viesti Kirjoittaja miukku »

Ei haittaa, noin mäkin ne olisin halunnu laittaa, aijaa on niin simppeli käyttää, kun se neuvoo suomeksi, niin sillä sitä käytän, kun en vielä muuta osaa.
On ne ihania, vaikka menee vaan vettä vaihtaan tai jotain pientä tekemään, niin aina vierähtää aikaa siinä toljotellessa niitä.
Samalla tietysti tulee seurailtua muutenkin sitä vointia (hyvä syy unohtua tipuhuoneeseen)
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

On kyllä kauniita! Paljon paljon onnea!! :smt007
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea! :smt007
Vastaa Viestiin