Kuinka tutkitte veden määrän?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kuinka tutkitte veden määrän?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Hankin tuollaisen Smart Diem hautomakoneen itselleni joululahjaksi!
Nyt olen sillä hautomassa ensimmäistä munaerää ja ongelma mielestäni on nähdä kuinka paljon ja onko yleensä ollenkaan vettä laitteen pohjalla olevissa vesilokeroissa. Vekotinhan haiduttaa sitä koko ajan pois ja tähän saakka ole njoka päivä sitä lisäillyt.
Mutta kuinka munia ja ritilöitä pois nostelematta kätevästi kekkaisi minkäverran sitä vettä on? Kuivamaanhan se ei saa päästä tietenkään ollenkaan.

Muutenkin vihjeitä ja neuvoja tuon Smart Diemin suhteen jos kenellä on antaa, otan mielelläni vastaan. :smt024
PäP

Re: Kuinka tutkitte veden määrän?

Viesti Kirjoittaja PäP »

Onkohan kyseessä Smart Fiem, eikä Diem? Tuommonen Fiem Smart on itselläni ja taskulampun kun ottaa käteen niin olen sen vesimäärän hahmottanu. Tai jos ei sittenkään silmä erota, niin ehkä kokeilemalla jollain tikulla tms!? Kun on kone ollut aivan tupaten täynnä niin yleensä paria munaa siirrän hetkeksi sivuun että näen vesimäärän ja myös saan veden lisättyä samalla. Ei vettä joka päivä ole tarttenut lisätä.

Ei oo niin vakavaa jos haudonnan aikana lokerot hetkeksi tyhjenee, ei ne toki päivätolkulla saa tyhjänä olla. Sen sijaan liika kosteus on suurempi ongelma haudonnan aikana, joten liian moneen lokeroon ei saa vettä laittaa, sama pätee kaikissa muissaki hautomakoneissa.
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kuinka tutkitte veden määrän?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

On se kuten arvelit Fiem eikä Diem tuo minun koneeni. Ja kiitos neuvosta. Lampulla minäkin olen tuikutellut sieltä munien välistä :smt005 vaan se tuntuu jotenkin niin vaivalloiselta. Vaan eiköhän tässä selviä niinkin. Eldoraadoja ja omien kanojen munia siellä sulassa sovussa köllöttelee.
Raksu

Re: Kuinka tutkitte veden määrän?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

ja isolla ruutalla on helppo lisätä vettä :smt003
Vastaa Viestiin