TUPU, HUPU ja LUPU ( Ripin ankkaprojekti)

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mimmi joo, se koneen mukana tullut naurettavan pieni "vesikippo" oli lähinnä vitsi. Tää mun motorisoitu kakkukupu kun oli tehtaalla suunniteltu niin että vesikipot ja munat laitetaan koneen pohjalle - no mä jouduin täyttämään koko pohjan vedellä jotta sain kosteuden nostettua 80%:iin :smt120 (joskin ton koneen ohjeiden mukaan muistaakseni loppuhaudonnan kosteus% olis 60). En mä kyllä tiedä paljonko tuo mun halpa digitaalinen lämpö&kosteusmittari heittää, paketin mukaan kosteus%ssa voi olla heittoa +/-10 prosentti(yksikkö?)ä.
Eikä meillä edes kuivimmasta päästä sisäilma ole, kun on puulämmitys ja sitä ei ole tarvinnut juuri haudontojen aikana edes käyttää ja tuvan ja kamarin ilmaa kosteuttaa pari kansilasitonta akvaariota.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut Ripille kanatipusista!
Ripi

Viesti Kirjoittaja Ripi »

Kiitos onnitteluista, onnea tipuilla olikin.
Nyt tietysti käy niin, että tilaamani hautomiskone onkin joku maanantaikappale ja juuri kun uskon, että kaikki on ok, minua odottaa joku aamu keitetyt ankanmunat :smt009
Ripi

Viesti Kirjoittaja Ripi »

Väliaikatietoa munista: Lupu näyttää kehittyvän normaalisti. Tupussa on huomattavasti pienempi sikiö, mutta Hupussa onkin kaksi sikiötä. Käyköhän tässä nyt niin, että saan vain yhden ankan tai en sitäkään, jos kuoriutumisvaiheessa menee jokin pieleen. :smt017
Ei ole ankkojen haudonta helppoa,ei :smt009

Onneksi hautomakone pelittää, eikä kettuile :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi, toivottavasti nyt joku kuitenkin onnistuu, neljä viikkoa on aika pitkä aika odotella.. Pidetään peukkuja!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Plääh---Hupu kuulostaa menetetyltä, kun olisi kaksoset tulossa...Toivotaan, että Lupu+Tupu onnistuvat!
Ripi

Viesti Kirjoittaja Ripi »

Tupu ja Lupu kuoriutuivat tänään, mutta kyllä se kesti. Välillä jo luulin, etteivät ne pääse kuoristaan ulos. Nyt meilläkin on ankkoja :smt007
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Oi, onnittelut ankkamamma-Ripille :smt003 kuvia?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hienoa, että kaksi räpylävaavia tuli Ripille! Miten se 2xHupu...avasitko ja katsoitko, että mille näytti?
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Onneksi olkoon Ripille!!! :smt001
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea onnea!! :smt007
Vastaa Viestiin