Haudontakoneen hankkiminen

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kananenn

Haudontakoneen hankkiminen

Viesti Kirjoittaja Kananenn »

Heippa!

Ollaan ajateltu, että olisi kiva saada kevättipusia, mutta millä hautomakoneella?
Ollaan mietitty, millainen olisi tuo Covatutto 24 eco puoliautomaatti tai sitten ihan pelkkä puoliautomaatti? Onko nämä "vaivattomia" ettei tarvitsisi kokoajan pelätä, että menee pieleen? Brinsean Octagon 20 eco automaatti olisi varmaan todella hyvä, mutta aika hinnakas muutamaan haudontaan. Tosin ulkomailta sellaisen mutta vain manuaalikäännöllä saisi 122€ plus toimitus...
No kertokaa mielipiteenne!
koivunlehti

Re: Haudontakoneen hankkiminen

Viesti Kirjoittaja koivunlehti »

Tungen tähän samaan kysymään mitä kannattaa ottaa huomioon konetta hankkiessa?
Jos ajatus on hautoa vain muutaman koneellisen vuodessa. Kannattaako ottaa automaatti? Vaikuttaako hautomisen onnistumiseen se onko kone autamaatti?
minkuliini

Re: Haudontakoneen hankkiminen

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Minulla on Brinsean mini eco- kone. Ei automaatti kääntöä. Ostin sen hautomapakettina, mukaan tuli lämpölevy tipuille, läpivalaisin munia varten, juoma-automaatti ja ruoka-automaatti, sekä desinfiointiaineen.Olisko paketti ollut joku 155€? Tilasin tuolta maatalousykköseltä (hautomo.net) Olen ollut tosi tyytyväinen valintaani! Lämmöt on helppo säätää ja kosteudet pidetään laittamalla kaukaloihin vettä. Tosi simppeli, ja ainakin viiru-tipuja on tullut tällä laitteella kiitettävästä! Viiriäisenmunia olen koneeseen mahduttanut 30kpl ja kananmunia menee ehkä n. 10kpl... Kun tipit kuoriutuu, niin helppo seurata kuvun läpi sisällä tapahtuvaa toimintaa. Koneen pohja on hyvän mallinen minun mielestäni. Suosittelen ainakin pienimuotoisempaan harrasteluun :D
Vastaa Viestiin