Tipujen haudontaa vanhalla koneella

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pinkyandbrain

Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Appiukon varastosta kaivoin vuosikymmen sitten hautomakoneen. Varmaankin jonkun itsekyhäämä. Ei voi kyllä kuin kehua tätä vanhaa puurtajaa :smt007 lämpötilat pysyy hyvin kohdillaan sekä kosteudet. Ikää koneella on anakin 40 vuotta. Aina antanut terveitä tipuja <3 *koputtaa puuta*

Nyt otin muutaman vuoden jälkeen sen taas käyttöön ja 100% itävyys tällähetkellä. Kumpa kaikki menisi loppuunsaakka hyvin.


Kuva

Eilen haudontavuorokausi 5 ja näytti tältä.

Kuva

Miksi ne ei kehity nopeammin vaikka istuu koneen vieressä ja tuijottaa :smt003
ninanni

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja ninanni »

onnea haudontaan! Toivottavasti pysyvät kaikki mukana loppuun saakka :)
pinkyandbrain

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Kiitos :)

Mä MOKASIN! lipsahti muna, ja siihen tuli pien särö kun kääntelin. Mitään ei vuoda ulos, laitoin laastarin :smt003

Mitä teen, onko sillä mitään toivoa? :smt017 vai poistanko suosiolla koneesta?

en kestä, miten voin olla noin mämmikoura. :smt013
ninanni

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja ninanni »

on mullakin muutama lipsahtanut, onneksi aina ihan alku valaisussa! Ei harmita ihan niin kuin sellainen joka on melkein loppuun kehittynyt. Vastasinkin jo toiseen ketjuun sulle mut joo, älä murehdi, näitä sattuu kaikille! Mut usko tai älä oot vast edes todella varovainen valaisus ;) mulla viime keväänä kun valaisin niin hyppäs kissa olkapäälle ja yks meni sit kokkeliks lattialle, ja muistoksi jäi kissan kynnen jäljet niskaan..
pinkyandbrain

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Auts. Olen pitänyt koirat, lapset yms eläväiset pois etteivät tule tönimään. miten voikin jurppia näin paljon. Nyt en koske noihin, kääntelen ja läpivalaisen viikon päästä :smt011

Onneksi oli oma muna eikä kaverin jolle myös haudon pientä erää samalla.
ninanni

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja ninanni »

ollaankos siellä kuorissa hengissä? :) oletko valaissut? Täällä taas ekas munassa särö :) 7llä kuoriutumispäivä huomenna! Nyt pitäis töissä jaksaa vielä jännitystä. Vaikka tuskin kukaan vielä päivällä munasta on tullut :)
pinkyandbrain

Re: Tipujen haudontaa vanhalla koneella

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Toistaiseksi kaikki elää, paitsi ne 6 luomumunaa jotka hain marketista :smt003

Vielä puolet jäljellä.. :smt015
pinkyandbrain

Kananmunan haudonta-aika 21- mites koneessa?

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Miten täsmällinen teillä on ollut tuo hautoma-aika kun koneella olette hautoneet? Onko juuri 21 vrk vai enemmä tai vähemmän? Viikon lopulla pitäisi alkaa tapahtumaan :smt043
ninanni

Re: Kananmunan haudonta-aika 21- mites koneessa?

Viesti Kirjoittaja ninanni »

20-22vrk. Isommat rodut vähän myöhemmin, ja pienemmät aiemmin :) aika hyvin tuo 21 vrk kuitenkin pitää kutinsa :)
pinkyandbrain

Re: Kananmunan haudonta-aika 21- mites koneessa?

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Melkein jyrsin kynsiäni. Olen hautonut ennenkin, mutta nyt vasta lukenut tuosta, että kääntely pitäisi lopettaa paria päivää ennen. Aina olen kyllä käännellyt siihen asti kunnes kuoriutuminen alkaa ja ei ole ollut harmia. Ehkä nyt annan niille rauhan paria päivää ennen h-hetkeä :)
Vastaa Viestiin