lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tipunen

lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

Viesti Kirjoittaja tipunen »

Oletteko muuttaneet lämpöä ennen kuoriutumista esim brincea eco?
Keskilämpö nyt 37,5astetta ja kuoriutuminen pitäisi olla parin päivän päästä 17.4 (nyt siis 14.4..)
Vettä lisään huomenaamulla vähän toiseenkin säilöön. Nyt siis vettä vai toisessa. Kanasentipuja oottelen. Ja rakkauella todella. :smt060 Kumpa kaikki sujuisi vain hyvin! :smt017
Piheli

Re: lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

Viesti Kirjoittaja Piheli »

Mulla on Brinsea mini advance, jolla olen hautonut eriaikaisia munia siten, että olen 2 päivää ennen kuoriutumispäivää siirtänyt kuoriutujat kylmälaukkuviritelmääni. Siellä lämpö on heitellyt n.35.5-37.8 välillä ja kosteus n. 40-70%. Pyrkinyt olen tietenkin pitämään ne ideaalilla tasolla, mutta tuollaisessa yksinkertaisessa viritelmässä se ei helposti onnistu.
Ja hyvin on kuitenkin tiput kuoriutuneet!
ninanni

Re: lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

Viesti Kirjoittaja ninanni »

enpä ole säädellyt minä ainakaan lämpöä ennen kuoriutumista...
Päikkis

Re: lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

Viesti Kirjoittaja Päikkis »

Minäkin olen pikkasen korkeampaa lämpöä ennen kuoriutumista suosinut. Ajattelin että ruskuaispussi paremmin vetäytyisi napaan. Mulla tosin ihan oma viritelmä, mutta kuoriutumis prosentti ollut hyvä. En tiedä pitääkö paikkansa kun olen ihan keltanokka näissä asioissa. Äitienpäiväksi luvassa Ilmajokista piipitystä jos hyvin menee. Tomera tipu odottelee kavereita.
pinkyandbrain

Re: lämmönsäätö juuri ennen kuoriutumista

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Olen taas miettinyt noita kosteuksia, olen aina pitänyt ne koko haudonnan ajan 60-70%:ssa ja aina tullut hyvä saldo ja terveitä tipuja. Täältä kun olen lukenut niin kosteudet olleet huomattavasti alempana? paitsi sitten lopussa. Lämmöt ovat olleet samat alusta loppuun.
Vastaa Viestiin