Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Katnu

Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja Katnu »

Aattelin kysyä viisaammilta tietoa. Olen nyt ensimmäistä haudontaa koneella suunnitelemas. Käytössäni tulee olemaan Covatutto 16 . Kysynkin nyt onko kukaan sillä hanhia hautonut ja millaisin tuloksin?? Olen lukenut ketjuja jossa ko. Koneesta ei ole saanu positiivista kuvaa toiminnan suhteen. Olenko nyt tehnyt kovin onnettoman valinnan koneen suhteen? :smt009
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Minä kanssa haluaisin tietoa Covatutto-koneista. Sain naapureilta Covatutto 7-koneen ja näyttää jotenkin niin kovin "lelumaiselta". Onnistuuko sillä haudonta? :smt105
sannikki

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Mie heitin covatuton (16) roskikseen, en kehdannut edes eteenpäin myydä :smt009 Hanhenmunien haudonta on konstikasta hyvälläkin koneella, mutta loppuvaiheessa muistaa tuulettaa ja suihkutella, en nyt muista miten ja mistä päivistä alkaen... Täällä on muutama hanhitaitoinen, olikohan Tinttuli ainakin yksi heistä, varmasti osaa neuvoa. Toivotaan parasta mutta en ihmettelisi vaikka haudonta menisi ihan metsään!
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Onko kukaan onnistunut kananmunien haudonnassa Covatuttolla?

Täällä on englanninkielisellä sivulla käyttökokemuksia koneesta

http://poultrykeeperforum.com/viewtopic.php?f=11&t=1227

Mutta tuossa on kyseessä kanat, ei hanhet. Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa hanhien suhteen? :-k
Katnu

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja Katnu »

Kiitos Sannikille vastauksesta! Olen ihaillut kauniita hanhiasi, mitä kuvissasi on esiintynyt! :smt001
Täytyy kysyä hanhitietäjiltä kysellä vinkkiä, jos niitä saisi heiltä.
Tuntuu olevan vähä niinku henkimaailmaan asioita tää hanhien hautominen mut täytyy yrittää :smt007


Mitä olen lukenut täällä ketjuja niin Covatuttolla on ollut vaihtelevaa tuo menestys kananmunien haudonnassa. Sen käsityksen olen saanut. Varmaanki kokeilemalla selviää parhaiten :smt003
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Nyt on Covatutto 7 testauksessa. Sisällä on digitaalinen lämpö -ja kosteusmittari. Kosteus on mukavasti pysynyt 50 %:ssa, mutta lämmöt on hankala saada nousemaan edes 36. Koneen oma elohopeamittari on lähes tapissa, mutta digimittari näyttää lämmöksi nyt 35. Luotan kyllä siihen, kun se on aina toiminut, enkä välitä koneen ikiaikaisesta omasta mittarista mitään. :smt003
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Eli nyt vaan ruuvaillaan lämpötilaa korkeammalle ja pidetään peukkuja että kone kestää. :smt002
Katnu

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja Katnu »

Toivotaan parasta haudontaan :smt023 mitä munia koneeseen laitoit? :smt001
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Meillä on kokeilussa ihan kananmunia. Siellä on nyt lämpö ollut väliilä 37,1-37,7. Joskus ihan hetkeksi noussut korkeammalle, mutta olen sitten laskenut lämpöä. (tosi "kätevästi" ruuvaamalla minimaalisella ruuvimeisselillä naurattavan pientä ruuvia :smt040 ) Kosteus on nyt tasan 50 %. :smt001
Katnu

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja Katnu »

Hyvä että on kone toiminut! Mulla on koneessa myös tuollainen hyvin pieni säätöruuvi :smt003 vaikka vaihdoin koneen octagon ecoon.
Meillä kananmunia myös tulossa pitäis tällä viikolla tulla munasta jos kaikki menee hyvin. Mites teillä? :smt003
HämeenHidas

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja HämeenHidas »

Meillä kuoritui viime viikolla ongelmitta kome tervettä tipua! :smt060 Eli hyvin toimi kone. Kolme munaa oli jo alunperin tyhjiä ja vain yhteen oli tullut joku ongelma kesken kaiken. Ihan hyvin siihen nähden, että laite tuntui vähän lelumaiselta. :smt003
Katnu

Re: Ensimmäinen hanhenmunien haudonta koneella!!

Viesti Kirjoittaja Katnu »

Onnitelut tipusista, ei ollut turha kokeilu sitten sillä koneella :smt003
Mulle kuoritui viime ke ja to 9/10 et suhteellisesti sama tulos :smt007
Vastaa Viestiin