ensi konehaudontani

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vehmasvilla

ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

hei,on ensi haudonta ja nyt on kuori vähän rikki.kauanko tipu sieltä tulee.mistä tietää tarviiko sitä auttaa ulos.kiitos hyvistä neuvoista.t.päivi uusi haudonta uusi pulma ,onko tietoa 6 tunnin sähkökatkon seuraukasesta kesken haudonnan,,harmillista :shock:
Viimeksi muokannut vehmasvilla, 05 Joulu 2012, 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninanni

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja ninanni »

tipulla voi menoa vuorokausikin ensimmäisestä säröstä. Joten älä hätäile vielä hetkiin :) maltti on valttia. Tipulla on ruskuaispussi jossa sillä on ravintoa 2vuorokaudeksi. Eli ei ruokaan ainakaan kuole :) ja yleensä ne huilaavat särön jälkeen.
Tipsulitipu

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Joo maltti on valttia. Kyllä ne sieltä ulos tulee jos tullakseen :smt023
ninanni

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja ninanni »

miten siellä sujuu? Kuoriutuiko pieniä? :)
vehmasvilla

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

juu maltti oli valttia kaikki kuoriutui ja voi hyvin.mutta nyt onko kellään kokemusta kuuden tunnin sähkökatkosta kesken haudonnan.mietin jos ne kuoriutuu niin onko niiden aineenvaihdunta vioittunut.uskallanko koittaa hautoa ne loppuun vai mikä olis viisasta nyt.kiitos neuvista.
ninanni

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja ninanni »

mun käsityksen mukaan täällä olen lukenut että moni on jatkanut haudonta ja korkeintaan sähkökatkos on saattanut hidastaa kehittymistä niin että saatua kuoriutumispäivä venyä(päivä pari?) kertokaa muut paremmin :) mut minä jatkaisin haudontaa ja toivoisin ettei olisi kylmennyt katkon aikana että on munis vielä elämää :) eli jatka ihan huoletta :)
vehmasvilla

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja vehmasvilla »

no juu löysin sellaisenkin tiedon että peräti 18 tunnin kohtuullinen lämmönpuute voi olla ja silti onnistuu kuoriutumaan.joten jälleen malttia kysytään. :smt004
rilla

Re: ensi konehaudontani

Viesti Kirjoittaja rilla »

Ei 6 tuntia ilman sähköö meinaa mitään. Ihan terveitä senpuuolesta varmastikin tipuista tulee. Mulla 1 kone nosti lämmöt oikein reilusti. Osa sikiöistä ihan kuoli, mut osa jäi kehittyyn. Niissä poikasissa oli sit kyllä vikoja. Kaikki kuoli muutamassa kuukaudessa. :smt009
Vastaa Viestiin