Aapuva!Eka kone haudonta...

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Laara

Re: Aapuva!Eka kone haudonta...

Viesti Kirjoittaja Laara »

Mä yritän olla kans aukomatta niitä enään.Jos pääsis ite pienemmittä murheitta noist ahudonnan onnistumisista.Ei jäis mietityttää mikä meni pieleen. :smt012
Mulla toi kone on tosi tosi hyvä,haudonta prosentit on hyvät...lukemia en oo laskenu mutta hyvät on.Kosteusmittaria ei oo.Mutta sitten jos kupu on yhtään huurussa oon aukassu kantta jotta huuru häivää.Covatutto 54 on mulla nyt lainassa.Ja saa kyllä lähtee tän viimesen haudonnan jälkeen pian pois...jotta en enää munia koneeseen lyö.. :smt005 Viimesessä koneellisessa on 34 munaa... :smt003
Nyt mulla tosiaan on:
-Rokki pariskunta
-4 isompaa silkki tipua
-3 mille tipua nyt melkein 4 vkosia
-4 viiriäistä nyt 4 vkosia
-6 kääpiö kotsia(vkolopulta 1-2.9.2012)
-8 silkkiä (vkolopulta 1-2.9.2012)
-7 viiriäistä (vkolopulta 1-2.9.2012)
-Kaks munaa vielä tuosta edellisestä kuoriutumassa(kuoressa reijät molemmissa) Kaupan luomuja

-Hoito kanat ja kukko 9+1 :)

Koneessa 6+16+12 Kolmee eri lajia...Kaks ekaa lajia menee puoliks...mulle puolet ja kamulle puolet. :smt023 Kunhan nähään mitä sieltä tulee.Pieniä aarteita. :smt002 :smt007

Omia on nyt siis 36 kpl... :smt040 Plus kolmen viikon päästä kuoriutuva satsi. :smt003

Huh! ENsiks oli vain hoitokanat...sitten...oliki jo pia puolensataa lintua... :smt044
Laara

Re: Aapuva!Eka kone haudonta...

Viesti Kirjoittaja Laara »

Hellou...Ei oo tullu kirjoteltua aikoihin...

Mutta nyt tulin ja kirjottelen,kun tässä odotellaan aarteiden kuoriutumista. :smt023
Tänään on siis 21 pvä haudonnassa...mihinköhän aikaan laitoinkaan haudonnan käyntiin...hmm...Olikohan ilta vaiko aamu...Nyt pitää tarkistaa musitiinpanoista.
TArkistin...illasta onn munat koneeseen laittanut.Joten huomiselle taitaa mennä kuoriutuminen. :smt002 Jos eivät ole kiireisiä. :smt001

Eilen muutti edelliset tipuset kanalan tipulaan lampun alle.Ja voi sitä riemua kun pääsivät isoon tilaan viipottamaan. :smt007 :smt007 :smt007
Kylpivät niin et pehku pöllys! :smt007 :smt007 :smt007 Mahtavia! Ihania!

On tää kun ite kasvattaa kanaset alusta asti,pääsee näkemään kehityksen ihan alusta isoksi kanaksi/kukoksi. :smt023 Vaikka munia ei tuu talven aikana muutaku viiriäisiltä jos nyt yhtään kanaa joukossa on. :smt017 saas nähä.Ekojen pitäs munia näillä näppäimillä ekat munasa jos kanoja on...Jännää! :smt023

Uusi kanala on toiminut hyvin.Kertaakaan alle 10 asteen ei olla menty vielä,mutta ainoo mikä pitää tehä on tuuletus räppänä jotta tuuletus toimisi paremmin...Kosteutta meinaa olla.Tosin kärräsin moonta kottarillista lehtiä ja ruoho silppua tarhoihin...kastellu en ole erikseen juurikaan (mitä nyt siemen mössössä on ollut nestettä vähäsen)...Täytyy keksiä jtn joka kosteutta poistas...turve pehkun pinnalle ois hyvää,mutta se pääs loppumaan ja ens vkolla saan haettua vasta lisää...
Laara

Re: Aapuva!Eka kone haudonta...

Viesti Kirjoittaja Laara »

Nyt on sitten hautomiset haudottu tälle vuotee! :smt001 Kone ONNEKS lähti omaan kotiinsa. :smt023 Oiskohan se surrannu muuten koko talven?Ja me oltas hukuttu tipuihin! :smt005

Viimesestä satsista kuoriutu 4 araucana tipua ja 10 paduaania joista yks päästettin pois,ku sillä jalat hänkslötti. :smt009 Puolet näistä jää mulle ja puolet lähtee joku päivä täs omaan kotiin. :smt023

Tiput kasvaa ja on mitä ihanimpia. :smt007 Eilen ku kuvailin tipuja ja olin könttysilläni pehkussa...eihä siit kuvaamisesta mitää tullu ku lähes jokainen hyppäs mun päälle...enkä mä taipunu kuvien ottoon tonne takapuolelle. :smt036 Yks oranssi ja ysk valkonen silkki on tosi tosi uteliaita syli tipuja! :smt007 Ihan kiipeevät naaman eteen jos vähänkäämahollista ja kahtelevat. :smt007 Mäki ku meen herkkulautasen kanssa sinne on mulla tapana istua jalat haralleen pehkuun ja lautanen haarojen väliin...ensi tiput herkuttelee ja sit ne käy nukkumaan mun jalkojen päälle riviin...ja kukas sielt raaskis pois tulla ollenkaa, ku peient nii sieästi rivissä nukkuu?! :smt049

Se toinen haudonta missä oli silkkejä ja kotseja (jotka on kanalanpuolella tipu osastolla) Niissä kääpiö kocheissa on kolme kanaa kolme kukkoo tähän tietoon.Silkkejen pöksyjö jos kahtoo...on kukkoja tulossa.Yhellä valkosella silkillä on leveempi hatun alku ku monella muulla...niist ku ei tiiä...Näistä isommista silkeistä(4kpl) on tähän tietoon kolme kukkoa ja yks kana. :smt037 Eli kukkoja on! Toivotaan et tulis kanoja kummiski etes muutama et saisin parven aikaan!
Vastaa Viestiin