Mikä olis paras hautomakone???

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mikä olis paras hautomakone???

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mulla on Hurtan kanssa yhteisomistuksessa Covatutto 20 (tms.) ja meillä on kummallakin hyviä kokemuksia siitä, eli onnistumis-% on ollut sillä korkea. Kosteuden kanssa on ollut puliveivaamista, mutta sen säätelyn kun oppii niin ongelmia ei enää ole ollut. En tiedä miten antiikkinen meidän kone on, sillä sen alaloota on sellainen 70-luvun oranssi. Yläosa jossa moottori & tuuletin on hiukka vaikeasti puhdistettava, mutta puhdistus kuitenkin onnistuu.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Tavast

Re: Mikä olis paras hautomakone???

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Mulla oli tuo Covatutto 16, ensimmäinen haudonta onnistu aika hyvin mutta toinen epäonnistu täysin. Myin sen pois kiukuspäissäni ja ostin täysautomaattisen Brinsean Mini Advancen, joka mun ensin pitikin ostaa, mutta kun olivat silloin loppu. Tuohon mahtuu vain 7 munaa, tietysti jos on muutama hedelmöittymätön seassa niin ei tule montaa tipua, mutta voihan sitä laittaa sit uuden satsin hautumaan. Joku oli laittanu tähän 10 munaa ja automaattikäännön pois päältä, sitten muutaman päivän päästä läpivalaisu ja tyhjät pois, sitten vasta kääntö päälle. Tällä aattelin nyt alkuun pärjätä, tietysti jos homma lähtee lapasesta niin voi joskus vielä harmittaa kun ei tullut hankittua isompaa :smt003
Hertta

Re: Mikä olis paras hautomakone???

Viesti Kirjoittaja Hertta »

Mulla on Brinsean MiniEco hautomakone, johon mahtuu vain 8 maatiaiskanan munaa. Mielestäni se on vähän liian pieni. Kosteuksissa on ollut nyt vähän ohgelmaa ei tuossa mallissa ole kosteusmittariakaan. Jos nyt ostaisin koneen, satsaisin siihen kyllä vähän enemmän.
Vastaa Viestiin