Tipujen haudontaa

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
@nsku

Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Mun on pakko hehkuttaa kun oon ihan innoissani, uskaltauduin läpivalaisemaan munat ja 4/5 näytti käypältä!
Kyseessä silkkikanan munat ja ensimmäinen haudonta, eikä mulla tätä kokemusta kanafarmarina olostakaan ole montaa viikkoa :smt007
Menossa nyt 13. vrk ja nyt täytyy alkaa viritellä poikasille lämpölaatikkoa kun niitä kerrsn näyttäis olevan tulossa, jeeeeeeee!
Tavast

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Jännittävää haudontaa :smt049
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Kiitos!
Voi kun niistä nyt sit tipusia tulisi.
Aika pieniltä vielä kyllä näyttivät, voisko viikossa kasvaa täyteen, en tiedä, vai onko sit menneet kesken?!
Tiia12

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Ihanaa, kiva kuulla, minullakin menossa 13.päivä, neljä taitaa olla minullekin tulossa, jännitetään yhdessä :smt048
Norppaah

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja Norppaah »

Voiii !
Meillekkin on tulossa tipuja :smt003
albatrossi

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Minulla menossa 11 päivä ja 2 tulossa. :smt001
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

no niin nyt olis 19-20. haudontapäivä meneillään. tein munille vesitestin, mut nyt en löydäkään viestiketjua miten piti kellua, olisko ollu että jopa 1/4 piti olla pinnalla? no ei ne kyllä niin ylös nousseet, mutta kaikki 5 nousi samalle tasolle. 3 munaa hyppi ankarasti :smt005 meillä oli pikkulikan kans hauskaa. neljännestä en oo ihan varma heiluiko, mut se yks, sama joka valaistuna ei näyttäny kunnolliselta oli nytkin hiljaa. mut miten se kellui kuitenkin samoin kun muutkin?
nyt laittaan laatikko valmiiksi poikasille ja siirrän hautomon sinne jos sattuvat kuoriutua kun en ole kotona. pysyvät tallessa ja kissojen ja koiran ulottamattomissa.
mites teillä muilla samanaikaisilla?
joije

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja joije »

Meille syntyi eilen aamuyöllä 6/7 ilmajokistipua, eka kuoriutunut oli lähes koko yön koneessa et ei mitään kiirettä lämpölaatikkoon siirrossa. Nyt jo juoksevat kilpaa ja syövät kun lautaseen koputtaa. Oli meidän ekat konetiput :smt040
Tiia12

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Meillä 19.päivä menossa myös, neljä tipua olisi vaan tulossa kun ei ollut hedelmöittynyt enempää,mutta katsotaan,ne on vähän yllätysmunia mitä sieltä mahdollisesti tulee :smt054 ,
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Onnea joijoille jo kuoriutuneista tipuista! hyvä saldo.
Mä laitoin munat hautumaan torstaina 7.6 myöhään illalla, olisko ollu klo 23 aikoihin. eli 19. päivä se taitaa nyt sit olla vielä :smt002
@nsku

miten munat on haudontakoneessa?

Viesti Kirjoittaja @nsku »

miten siis tuota että miten munat ovat oikeassa haudontakoneessa, mulla on tommonen omatekemä, tai no ei siinä sinänsä mitään tekemistä ollut, mutta ei todellakaan ole oikea haudontakone :smt002
virittelin miehen joskus kotiin roudaaman labran lämpökaapin haudontakoneeksi.
Munat ovat nyt kananmunakennokotelon kansi osassa makuullaan. Mutta mietin että pitääkö niillä olla jotenkin liikkumatilaa kun alkavat kuoriutumaan, toivottavasti parin päivän sisällä. munathan ovat aika tiivuisti tuossa paikoillaan...
joije

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja joije »

minulla koko ajan toisissaan kiinni, ulommat jopa tikuilla tuettuna niin eivät lähtenet pyörimään kääntäessä. Kuoritumisen aikana munat oli ties missä ja millä asennolla kun vastasyntyneet sätkii menemään :shock: kyllä ne löytää tiensä maailmaan :smt023
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

saavat olla sitten noin edelleen.
meillä on nyt vaihtunut 21.pvä, ja nyt alkaa jännittää, yhdestä munasta kuuluu pientä naputusta :smt001
muut munat on hiljaa?!
miten kauan tuosta naputuksesta alkaa ilmestyä säröä ja reikää?
mä en oikein uskonu että noita tipuja noin vain tulis, laitoin vaan munat koneeseen laskematta yhtään sen enempiä. mulla on lauantaina kiire päivä, häät joissa olen kaasona... miten mä pystyn hoitaa kätilön ja kaason hommat yhtäaikaa?! :smt005
joije

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja joije »

en huomannut nakuttelijat mutta 21 päivänä aamulla kuului piipitys, illalla n. klo.20 ekat säröt, keskiyöllä ensimmäiset kuoriutui, aamulla herätessä klo.7 aikaan viimeiset tepasteli koneen sisällä.. :smt048
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

nyt oli aamulla naputtavas muna reikä :smt007
millä mä tästä ny kykenen mihinkään normitoimiin?! onneksi töistä sentään vapaata :smt001
Vastaa Viestiin