Tipujen haudontaa

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

9pienen pientä piipittäjää jo! Yksi koneessa vielä mut ei ole edennyt hetkeen aikaan. :) sulla oli hyvä saldo!
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

nyt on viimeinenkin tipu päässyt kuorestaan! Jes! Lisää pitäis vkoloppuna muutama tulla sekä parinviikon sisällä vajaat parikymmentä vielä. :)
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Voi kun hienoa ninanni!!!
Meillä oli kans yön aikana viimeinen kuoriutunut.
Läpivalaisin munat koneessa, kolme ei ollut lähteny matkaan ja 8 oli menny kesken. 2 tipua kuoriutuneista ei pääse jaloilleen ;(
toisen jalkoja teippasin, mutta kai oli liian myöhäistä, vuorokauden vanha oli jo, se kaatuilee eikä pääse sit ylös. toinen on eilen iltapäivällä kuoriutunut, luulin että oli illalla kans vaan vielä väsynyt, mutta ei tosiaan pääse nytkään ylös. yritänkö teipata sitäkin, vai olisko noi molemmat vaan lopetettava? ja miten?!
Olikohan kosteudes kumminkin vikaa kun noin kävi. Seuraavas haudonnas taidan luottaa mittariin ja nostaa kosteuden sinne yli 40 kokoajaksi.
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

mä Taidan olla aika raaka tässä asiassa mutta mä pistäisin pois ehkä(en voi sanoa kun en ole nähnyt) mä en teippaa kun varpaita suoriks. Niitäkää väärä varpaisia ei ole tullut sitten viimekevään jälkeen. Oon Kai onnekas? :smt041 syövät ja juova kuitenkint ?kun kyllä niistä huomaa jos ei eläjäksi ole... Mun mielestä? Täällä syödää ja juodaa ja nukutaan, välillä piippaus kisa käynnistyy kun lähtee samasta huoneesta :)
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

no toi eilen teipattu on nyt jaloillaan!!!! ei toki ihan samoin kun muut, mutta pönöttää pystys ja hyppii syömään ;)
toi aamulla teipattu makaa. sekin ottaa kyllä evästä kun laittaa kipolle. sen jalat on mahan alla, eivät oikene. tää toinen oli jalat harallaan.
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

hienoa! Miten toinen jaksaa? Täällä taas muutama kuoriutuu. Yksi kuoriutunut ja 2ssa särö sit on kaikki kuoriutunut eli yhteensä 3, näistä viikonloppu munista :) jännitys vain jatkuu. Torstaina pitäis taas tulla lisää :) mukavaa kun on näin jatkuvaa jännitystä! Kannattaa laittaa eriaikaan , nyt kun siihen mahdollisuus että kone antaa myöden.
pinkyandbrain

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja pinkyandbrain »

Miten maltan vielä kaksi viikko omiani oottaa :D en kestä!
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

kyllä sitä jaksaa odottaa jotku. En minä vaan :smt043 siksi tää jaettu jännitys eripäiville on paras ratkaisu mulle ;)
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

miten iso kone sulla on? ;)
eikö muut munat häiriinny kosteuden nostamisesta kun toiset kuoriutuu?
toinen tipu kuoli :( se ei yhtään saanut niitä jalkojaan oikeamaan,ne vaan oli mahan alla koukus. toinen teipattu on sen sijaan pirteä.
oli meillä iloakin tänään vaikka tipu löytyi kuolleena... kissa synnytti ihania pentuja neljä ;)
halus mut mukaan synnytykseen, ei jäänyt yksin pesäänsä vaan tuli kitisten ainavaan mun peräs. sit päätin istahtaa lattialle laatikon viereen, niin sit se rauhoittui makaamaan ja jonkun ajan päästä alkoi synnyttää ;)
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

no voi harmi sitä toista! Onneksi toinen kuitenkin pelastaa mielen :) ja niin ne kissanpennut. Onnea :)
mulla on isona koneena tuo halpis? Hekan manuaalinen ja pikkukone /kuoriutumiskone mini Eco. Mä nostan läpivalaisun perusteella Ecoon kuoriutuun ja nostan siellä vasta kosteuden. Nyt kaikki 3 kuoriutunut, viimeisen löysin just kun heräilin :) koneen puhdistus vielä ennen töihin lähtöä ja sit jännitetään olikohan se ke-to vai pe satsia :)
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

no mä jo ajattelin, hyvä hyvä ei tartte itte alkaa konstailemaan ;)
toisen tipun tilanne ei näytä hyvältä, tulin töistä, oli aika apaattinen, ei ollu tainnu päästä syömään/juomaan, piristyi kyllä mut ei toi hyvältä näytä ;(
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

voi surku! Kunpa nyt sekin piristyisi siittä!
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

täällä särö taas munassa:) 7olis kuoriutumispvä huomenna. Miten siellä jaksetaan? :)
@nsku

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja @nsku »

voi että, sulla noita tipuja piisaa ;)
mulla on kone kans uudestaan käynnis, vai sanoinkohan jo?!
mut siis lauantaina laitoin uudestaan käyntiin. nyt aattelin seurailla kosteusmittaria. täytin molemmat kaukalot vedellä ja täyttöväli on ollu nyt 2 vrk. kosteus on nyt ollu 46-52%. Eli aika iso kasvu edelliseen, mut katotaan nyt miten menee.
Silkkikanan alle nakkasin kans eilen 6 munaa, joten toivotaan että tääläkin ois kovasti tipuja hetken päästä ;)
Tiput syö ja kasvaa hyvin, samoin kissanpennut ;) yks raukka tipu siinä on, mut se syö ja juo ok :/
ninanni

Re: Tipujen haudontaa

Viesti Kirjoittaja ninanni »

voi jehna :) et tainnut mainita uudesta satsista, tai sit olen lukenut huonosti :( mut hienoa että pian taas siellä tipuja pukkaa! 2ssa särö eikä edistystä! Onneks huomenna on vapaata. Saa seurata sit mitä tapahtuu :)
Vastaa Viestiin