Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanamummi
muna
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Elo 2011, 13:23
Paikkakunta: Nousiainen

Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja kanamummi »

Tuossa otsikossahan asia jo tulikin.Löytyykö käyttökokemuksia ja millaisin tuloksin?
smari

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja smari »

Tosi hyvin tuloksin :smt023
wilma

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja wilma »

Täälläkin aloittelijalla rcom kolmen munan kone ekaa kertaa käytössä ja hienosti on toiminut. Viikon päästä tipusia tulossa :smt001
Yksinkertainen ja helppo kone käyttää eikä superkallis.
sannikki

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Laitanpas minäkin kokemuksia Rcom 20 koneesta :) älyttömän hyvä :smt023 tarkka ja toimiva, kaikki hedelmöittyneet on kuoriutuneet 100%:sesti
KössiKenguru

PIKA! Onko Rcom King sure 20 täysautomaatti hyvä?

Viesti Kirjoittaja KössiKenguru »

tässä tilausta tekemässä ja mietein että onko se nyt tämä SE kone joka mun kannattaa tilata?? :smt001
Kaneli

Rcom King suro ja kosteus

Viesti Kirjoittaja Kaneli »

Mulla on koneessa täysi satsi munia ja kosteus on liian korkealla mutta saako sitä mitenkään enää laskettua kun olen jo ottanut kosteutta tuovan letkun irti jo pari päivää sitten ja kosteus edelleen 50-53%.Ja mitenkä käy munien jos sitä ei saa laskettua?
Tavast

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Kaneli kirjoitti:Mulla on koneessa täysi satsi munia ja kosteus on liian korkealla mutta saako sitä mitenkään enää laskettua kun olen jo ottanut kosteutta tuovan letkun irti jo pari päivää sitten ja kosteus edelleen 50-53%.Ja mitenkä käy munien jos sitä ei saa laskettua?
Eikös tuo ole ihan passeli kosteus?
Kaneli

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Kaneli »

45% oli siinä ohjekirjassa kanoille haudontan aikainen prosentti.Luulin että toi yli 50 olis sitten liikaa,mutta hyvä jos onnistuu sitten silläkin.
Peppilotta

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Peppilotta »

Meillä on ensimmäinen haudonta menossa R-com King Suro 20-koneella :smt003
Hyvin tarkasti on lämpötila ja kosteudenhallinta toiminut tähän saakka. Meidän koneessa on ilma-aukon säädin, jonka avulla alun liikaa kosteutta saatiin vähennettyä. Mietin tuossa että kannattaako haudonnan loppuvaiheen kosteutta lisätä jotenkin manuaalisesti vai uskaltaako ihan kosteusasetuksia mennä muuttamaan :smt017
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Osallistunpa minäkin tähän, minulle on matkahuollossa matkalla king suro manuaali kone, ja kaipailisin vähän kokemuksia ja ohjeistusta valmiiksi. Piti tuommonen pikkukone kaveriksi laittaa nuille Hekan koneille kun toisesta meni kääntäjän vipu rikki kun liimaukset varmaan vuosien aikana hapristuneet siinä. :smt009
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Annir85

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Ostin kaytetyn eco20 mallin. Hyvin lammot pysyy, kosteutussienien kanssa meinas menna hermit kun koko ajan saa truuttailla lisaa vetta. Viritin maitopurkista kulmasuikaleen vesikouruksi ja sienen sen sisaan, hyvin pysyy kosteus tasaisena :smt001
Peppilotta

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Peppilotta »

Nyt useamman onnistuneen haudonnan jälkeen voin sanoa että olen erittäin tyytyväinen hankintaani!
1) Kaikki hedelmöittyneet ja kehittymään lähteneet munat ovat kuoriutuneet :smt041
2) Säädöt ovat pysyneet tarkasti kohdillaan, kone hoitaa kosteuden ja lämpötilan tosi tarkasti. Mitään muuta ei tarvitse tehdä kuin huolehtia että vesipullossa on riittävästi vettä ja että vesipumpun letku pysyy pullossa (helppo nakki!) Toki kosteutta pitää lisätä loppuvaiheessa, mutta sekin onnistuu helposti.
3) Keinutuslaite eli automaattinen munankääntäjä keinuttaa koko laitetta ja sen osalta ei tarvitse muuta muistella kuin että nostaa koneen pois keinusta 3 päivää ennen tipujen kuoriutumista :smt023

Suosittelen siis lämpimästi Rcom King Suro hautomakonetta :smt003
Kanatytsy
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2023, 10:50

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja Kanatytsy »

Meillä rcom 10 pro ja toimii hyvin
Vastaa Viestiin