Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tipi

Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

Viesti Kirjoittaja tipi »

Minulla hautoo kana.Se on hyvä hautoja ja hautoo varmasti loppuun asti.Ongelma on se että laitoin sen alle viisi päivää aloituksen jälkeen munan.Tämä liian myöhään laitettu muna on erittäin mielenkiintoinen.Polis bantam/jättikosch.Muut kuoriutuvat aikaisemmin ja minulla ei ole hautomakonetta.Jos kukaan kana ei ala siihen mennessä hautoa,olen pulassa.Tai siis tipu on.Tietääkö joku miten sen saisi selviämään?Lämpölamppu?Kääntämiset ja kosteudet opiskelin jo munanetin sivuilta. :smt017 :smt017
chicken

Re: Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

Viesti Kirjoittaja chicken »

Mulla on itse tehty, tosin miehen tekemä mikrokontrolleri joka lämmittää automaattisesti. Mutta tuolla rakentelupuolella on sellainen ketju omatekoiset hautomakoneet sivulla 2 :smt001
kaztanja

Re: Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

Viesti Kirjoittaja kaztanja »

yritä lainata tai vuokrata joltakin kone? :smt001
Wildboar

Re: Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

Viesti Kirjoittaja Wildboar »

Minulla on itsetehty hautomakone ja hyvin pelittää. Systeemi on yksinkertainen, vanha jääkaappi jonne laitoin 60w tavallisen hehkulampun jonka lämmön säädän valon himmentimellä. Ilmaa kierrättää vanha tietokoneen tuuletin jonka olen asettanut pualtamaan vesiastiaan, joten kosteuskin pysyy prikulleen oikeassa. Juuri tälläkin hetkellä kuoriutuu maatiaistipuja koneessa. Edullinen ratkaisu jos löydät jostain suht pienen vanhan jääkaapin tai pakastimen, niissä kun tuo eristys on melko hyvä moiseen rakenteluun. Vanhoja jääkaappeja taitaakin saada ilmaiseksi, mutta ainut mikä maksoi itsellä oli valon säädin 17e, hehkulamppu 0,60e ja tuuletin 4e. Halpa on kone ja kapasiteeti suuri!!
eija

Re: Onko joku tehnyt itse hautomakoneen?

Viesti Kirjoittaja eija »

Olisko kellään ohjetta (kuvallista) tuon hautomakoneen tekoon :smt001
Vastaa Viestiin