Cola pisti munat tännään hautomoon

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

cola

Cola pisti munat tännään hautomoon

Viesti Kirjoittaja cola »

Sain kaverilta lainaks pienen hautomiskoneen ja tänä aamuna asettelin 17 munaa koneeseen. Jännittää niin että! Siellä on monen värisiä munia, eri asteisia ruskeita ja sinisiä. Toivottavasti kone pelaa ja tulee pikku piipertäjiä! Kateellisena olen ihaillut teidän muitten tipi-kuvia...on ne vaan niin söpöjä!
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Onnea nyt sitten kovasti haudontaoperaatioon!

Äkkiäkös se kolme viikkoa menee ja saat sitten omiakin piipertäjiä ihasteltavaksesi :smt007
Ekan tipusatsin muistaa kyllä aina!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea haudontaan! Pidetään peukkuja, että tulee paljon kauniita tipusia! :smt007
Lapikas

Viesti Kirjoittaja Lapikas »

Onnea haudonnan kanssa, toivottavasti onnistuu ja tulee paljon tipusia. :smt003
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Mukavaa munankuoriutumisodotusta.
cola

Viesti Kirjoittaja cola »

Kiitos kannustajille! Toivottavasti en möhli jotenkin munasten kanssa. Lämpötila ei tahdo pysyä ihan tasaisena, onko vaarallista? Kun mä leivoin kakkua uunissa niin heti nousi piirun ja sitten laskee taas vaikka ei ole uunin vieressä tuo kone.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Pieni lämmönvaihtelu ei haittaa kunhan ei nouse yli 41 asteen.Niin korkea lämpö tappaa alkiot. Minun lainakoneessani lämpötila heittää 2 kokonaisella asteella ja sillä on kuitenkin saatu niinkin korkea hautomisprosentti kuin 90 :smt003
cola

Viesti Kirjoittaja cola »

Enää viis päivää tipujen kuoriutumiseen...ihan tässä alkaa jännittää! Lämpö on pysynyt ihan tasaisena koko ajan ja jopa olen muistanut käännelläkin aamuin illoin, siksipä olenkin toiveikkaalla mielellä...
Eilen paha haukka vei tipusilta toisen isän...ja pari äitiäkin kun olivat pihalla lenkkeilemässä....nyyh...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noi voi mokoma haukkaa :smt013 , mutta toivotaan nyt kovasti, että saat "tilalle" virkeitä pikkupiipertäjiä! Oletko läpivalaissut munia?
mirri

Onne tipujen odotukselle.

Viesti Kirjoittaja mirri »

Vielä noista hautomakoneista , joku viisas tossa mulle sanoi että ½ asteen heitto haittaa...
Hiukka epäilinkin puhujaa..
Meillä on myös tekovaiheessa haudontakone. Termostaatit ja muut sähkövimpaimet deleoin perheen ammattilaiselle. Mutta kuinkas saan munat käänneltyä.
Ensi keväänä joutuu varmaankin laittamaan useamman sata koneeseen. Varmaan onnistuisi jollain käsikäyttöiselläkin "konstilla" mutta ei ehkä oo järkevää ihan yksitellen. Muuten paljonko niitä pitää kääntää ?90 astetta vai enemmä?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tämmöinen kääntelysysteemi vois olla ihan näppärä: http://shiekkal.letku.net/fasaanit/haudonta.html
cola

Viesti Kirjoittaja cola »

Mulla on ensimmäinen tipuli :smt007
Se taitaa olla faverollitipu, on pitkät vaalean keltaiset untuvat ja tuli isosta beigen värisestä munasta! Oi että se on ihana! ja kolmessa muussa munassa kuuluu nakutusta ja piipitystä ja on jo reikiä!! :smt038

Miten mä maltan olla,,,,liian jännää!
Lapikas

Viesti Kirjoittaja Lapikas »

Onnea ensimmäisestä piipertäjästä! Malttamattomasti vain muiden kuoriutumista odotellen. :smt003

Ja kuvia odotellessa, jos mahdollista. :smt006
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea onnea!! :smt007
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Paljon onnea! :smt003 :smt003 :smt003
Vastaa Viestiin