Vahinkotipuja tulossa

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Adeliina

Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Kävipäs hassusti.

Sain testattavaksi hautomakoneen, joka on tarkoitettu matelijoille. Pitäähän koneeseen munia laittaa, että saa testattua mahd. hyvin että saako koneessa lämmöt ja kosteuden sopivaksi linnun munille. Omien kanojen munia en halunnut laittaa testimuniksi, koska tiesin että ne lähtisivät itämään kuitenkin, ja mun puolesta rouvat saavat hautoa nyt itse omat munansa :)

Ostin sit kaupasta 6kpl munia, ja laitoin koneen hurisemaan. Pari päivää annoin hurista, ja tulin siihen tulokseen, että kyllä, hyvin toimii. Sammutin koneen, ja ajattelin huvikseni läpivalaista munat. Melkoinen riemun ja epäuskon kiljuminen alkoi, kun neljästä munasta löytyi elämää, se "hämähäkki"! :smt005
Ei muuta ku kone äkkiä uudestaan päälle, ja munat takaisin sisälle.

Niinpä meillä odotellaan nyt reilun viikon päästä syntyväksi neljää vahinkoa :smt054 jotka ovat kotoisin Kultamunan luomukananmunista :smt001 vähän nyt muutamalla viikolla siirtyi alkuperäiset hautomasuunnitelmat, mutta eipä haittaa mitään :)
kochin-fani

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Onnea poikasista :smt023 Saas nähdä mitä kaupan munista tulee!
Pirjo

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hih -kävipäs hassusti :smt005 -mielenkiinnolla odotellaan näitä ´kultamunan kultia`minkälaisia niistä tulee!
Tuulia

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kivaa, saat Luomuja, ja onnea jo näin etukäteen.
pitäisköhän munkin taas kokeilla haudottaa kaupan munia :smt005
Adeliina

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Voi kääk, siellä ne mun Kultaset heiluu koneessa, siis munana vielä :)! miten tässä malttaa illaksi töihin lähtee, jos ne vaikka päättää jo kuoriutua :smt003 taidan etsiä patjan tuonne hautomakoneen lähettyville lattialle, nukun siellä tämän viikonlopun :smt044
Pirjo

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Voi kääk -vieläkö ne koneessa on?
Voi -saitko toisen koneen ankanmunille...?
Adeliina

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Juu, eri koneessa ovat(ihan vähän lähtee lapasesta tää harrastus, tänään taas tilailin lämmittimen yms. tilpehööriä:D), siellä ne vieläkin heiluivat kun kävin just kurkkaamassa kun töistä tulin :)
Pirjo

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Adeliina: huh -helpotus....luulin että oot joutunut ´seisottamaan munia` (anteeks miehet -tää ei ollu teille) näin kauan...
Iloisten Munatalo

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Pirjo kirjoitti:luulin että oot joutunut ´seisottamaan munia` (anteeks miehet -tää ei ollu teille) näin kauan...
REPS* :smt044 :smt042 :smt043 :smt044 Tää kommentti pelasti mun yövuoroni ja sai kaiken masentavan pyyhkäistyksi pois kerta höräyksellä !
Adeliina

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Vihdoinkin! kaksi vahinkoa kuoriutunut :smt049 keltaisia, reippaan oloisia tipusia, mahdottomia piipittämään. Kolmannesta munasta vielä odottelen josko sieltä jotain syntyisi, eilen ainakin naputus sieltä kuului. Neljännessä munassa ei taida olla mitään elämää, luulen että on mennyt kesken jo aiemmin, mutta sitkeästi olen sitäkin koneessa pitänyt, josko olisinkin tulkinnut väärin...

Tiput tuntuvat tosi isoilta, kun käppänätipuihin olen tottunut :) Laittelen kuvia, kunhan kunnolla kuivuvat, ja ovat "esittelykelpoisia" :smt002
kaztanja

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja kaztanja »

Onnea kultatipuista! Ja kauheeta, kun mun mopo taas keulii! :smt044 Mun on ihan pakko laittaa seuraavaan hautomasatsiin muutama kultamuna myös! Ei saa kirjotella tänne tällasia juttuja.. :smt003
Adeliina

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Adeliina »

Mä en oo opetellut mitään kuvasivustoja käyttämään, kun laitan kaikki kuvat yleensä faceen, joten tässäpä linkki sinne, toivottavasti toimii. Eli neljästä hedelmöittyneestä munasta syntyi kaksi tipusta, yksi ei jaksanut kuoriutua, ja yksi oli kuollut jo aiemmin.
Hauskasti näkyy tipusilla jo selkeät harjan alut, ja toisella kääntyy se oikealle, ja toisella vasemmalle :D ois hauska tietää, mitä rotua ovat, ehkäpä se isompana selviää :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 86be509a2d
Pirjo

Re: Vahinkotipuja tulossa

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Voi JEEEE miten kauniita :smt041 :smt060
Vastaa Viestiin