suositelkaa hautomakonetta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

juhahdus

suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja juhahdus »

hankintalistalla uusihautomakone, mikäs ois hyväksi koettu ja suht etullinen? cotuttoa EI tarvitse mainita, sellainen löytyy kohta tuolta myydään palstalta :smt002

hakusessa siis n. 10 kananmunankone joko täysin autom. tai sitten ei
Raksu

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Minuakin kiinnostaa nuo koneet, Minkälainen tämä kone olisi? Mini Advance automaattinen hautomakone :smt017
sera1

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Tuota mini advancea olen lueskellut monien kehuneen.
Siihen tosin ei taida mahtua kuin 7 kananmunaa :smt017
Ei tarvi kuin vettä lisäillä säiliöön, kone melkeen kuulostais munivan ne munatkin itse :smt003
juhahdus

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja juhahdus »

kellään kokemusta Mini Eco manuaalinen hautomakone esta?
siiri

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja siiri »

Tuo Mini Eco on tosi hyvä :smt023 Ainut miinus on se pieni munien määrä.
Itse vaihdoin isompaan, mutten ole vielä vakuuttunut isomman mallin toimivuudesta :smt017
Maatikko

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Ääni Mini Advancelle taas kerran :smt023
Tosiaan melkein muniikin munat itse :smt043
Raksu

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Voisin siis harkita tuota pientä konetta, tarkoitus ei olisikaan saada kerralla miljoonaa poikasta :smt004 Olisi kiva kokeilla sellaisella joka olisi helppo ja toimiva kone näin aloittelijalle eikä minun mielestä ole mikään maailman kalliskaan täysiautomaatiksi. Nyt pitää alkaa tuumaileen :smt017 Toisaalta minulla on Orppeja ja ne kuulemma ovat käveleviä hautomakoneita, että pitäisikö odotella kesää :smt003
juhahdus

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja juhahdus »

no nyt on uusikone tilattu! tilasin tuon econ johon n 10munaa mahtuu. ärsyttää tuo covatutto16 niin saakelisti että, välillä lämmöt näyttäis pysyvän hyvin aisoissa mutta sitten hyvinkin lyhyellä aikavälillä joko laskee tai nousee lämmöt. eilen/tänään pitäisi sakin siitä kuoriutua mutta yhdessäkään ei reikää/piipatusta :smt013
Lyydia

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minulla on yhtenä koneena tuo 10 munan eco.Aina on haudonnat onnistunut enkä ole koskenut tehdassäätöihin.Sitten kun isompaa konetta haaveilet on octagon eco.
sera1

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Tilasin sit tuon mini advancen.
Uus kone tarvitaan, kun omatekoinen hautomakone hajosi sähkökatkojen aikaan.
Lämmityslamppujen muuntaja kirjaimellisesti räjähti.
Kokeillaan nyt sellaista turvallisempaa ja luotettavampaa viritystä seuraavaksi.
Sen muuntajan räjähdys oli senverran pelottava kokemus, että en tiedä olisiko kone jopa onnistunut polttamaan koko talon, jos ei oltais oltu kotona.
JoBu

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja JoBu »

Millainen tuo eco on,toimiiko se hyvin yms?
sannikki

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja sannikki »

´Meille kävi äkkiä pieneksi 16 munan kone, noh isompi on vaan 20 munan mut siihen mahtuu OIKEESTI 20 kun vanhaan meni 10 kananmunaa. Mietin vaan että jos laskee haudonnan onnistumisprosentiksi jotain 60% niin koneessa kannattaa olla munia sen verran että saa tipujakin. Meillä 10 munasta 9 oli hedelmöittynyt ja 6 odotan nyt kuoriutuvan näillä näppäimillä :smt038 en tiedä mitä muut on mieltä mutta mun mielestä aika hyvin menny kun talviaika vielä jyllää :)
juhahdus

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja juhahdus »

meillä nyt tuo 10munan ecokäytössä. munat laitoin 1.1 ja nyt ootellaanettä pääsee kurkkiin. tähän asti on pitänyt lämmön tasaisena, ei ole tarvinnut puuttua tehdassäätöihin kertaakaan toisinkuin sen covatuton kanssa
AnetteMilli

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

itselläni tuo brincean octacon 20 eco automaattisella käännöllä. Kananmunia, viiriäisiä, fasaaneita, kalkkunaa hautoo hyvin, mutta itse olen huomannut, että ankanmunia haudottaessa ei meinaa kosteus pysyä. Johtuukohan munan rakenteesta, tiiviydestä, kalvoista, aukoista jne. sitä en tiedä.
Kuitenkin peruskone, johon ihan tyytyväinen.

Itse ajattelisin, että tuollainen pienenpi kone olisi kosteuden tasaisenpana pysymisen kannalta parenpi juuri ankanmunille.

Uusi kone se minullakin on etsinnässä. Juuri ankanmunien haudontaan, päättänyt en ole vielä mallia.
Maatikko

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Vaikka yleensä aina ylistänkin Mini Advancea, ankanmunien suhteen se on siinä mielessä hankala, että eivät tahdo mahtua kääntymään kunnolla sillä automaattisysteemillä. Olen varmistellut kääntämällä aina välillä niitä käsin. Eka kerta ankkulinmunilla menossa, saa nähdä mikä on lopputulos :smt048
Vastaa Viestiin