suositelkaa hautomakonetta

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Martsu

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Martsu »

Mini Advance löytyy myös täältä x2,
toisessa koneessa on nyt 8 ankan munaa
ja heti päätin,että manuaalisti mennään ankan munien kanssa,
koska osa niin pitkiä,että seiniin kolisee,osa niin pyöreitä,
että naapuria ahdistaa! :smt003
Yhdet kanatiput haudotettuna ja olen supertyytyväinen lopputulokseen..
5/7 tuli tipusia,yksi ei lähteny kehittymään ollenkaan ja
yhden tapoin omaa typeryyttäni kun en nähnyt munassa liikettä ja
muut oli kuoriutunu jo... :smt017
Kosteuden pitää hyvin,kolmatta päivää ankan munat koneessa ja
tänää pitää vähän lisätä vettä,joten ei hirmusti työllistä,kunhan käännellä
muistaa! :smt001
AnetteMilli

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Onkohan kelennäkään kokemusta tästä koneesta http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... ode=JPK50E

Näyttää tekniikaltaan, öö.. kotitekoiselta :smt017 mutta tuossa luulis ainakin kosteudet riittävän lopussakin ankoille. Itse laittaisin tuohon vielä jonkinsortin ritilän, ja kastelisin ton tyynyn kunnolla haudonnan loppuvaiheilla.
Mutta entäs tässä sitten ilmanvaihto? Ja lämpöjen pysyminen?

Laita martsu onnistumisesta sitten infoa, tuo kone on kyllä yksi joka harkinnassa on.
Pirjo

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Toivottavasti sulla AnetteMilli on sitten ankkojen kuoriutumisvaiheeseen toinen kone: tuli vain mieleen että miten tipuset pärjää noin matalalla olevien lämpövastusten alla :smt017 -kärtsääkö otsatukat....
jokunen

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Onko kukaan hautonut kalkkunan munia Brinsea Octagon 20 Ecossa? Mahtuvatko kyytiin ja jos mahtuvat niin montako suunnilleen?

*haaveilee kalkkunoista pihalla tepastelemassa*
AnetteMilli

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Pirjo, musta tuo näytti tilavalta, mutta voipi olla, että päät tosiaan koliseen...

jokunen, toimiva hyvä peli :smt023 samanverran menee kalkkunaa, kuin ankkaakin. Eli parikymmentä suunnilleen.
jokunen

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja jokunen »

AnetteMilli, Kiitos :smt001 Nyt sit kalkunmunienmetsästykseen :smt040
Lyydia

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minulla on nyt muutama kalkun muna octagon ecossa.Ihan millä hetkellä hyvänsä pitäisi kuoriutua :smt001 Piipitystä kuuluu mutta siellä myös kanojen munia samassa.
weivi

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja weivi »

Minulle kasvattaja neuvoi että ankan ja sorsan munia haudottaessa suihkepullo käyttöön ainakin loppuvaiheessa huolehdittava riittävästä kosteudesta jos koneen kosteus ei riitä niin tarvittaessa suihkepullolla kerran pari päivässä tarpeen mukaan.
Kiyry87

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Meille tuli juuri mini Advance ja koska olen erittäin aloiittelija pakko sanoa että kone oli äärettömän helppo
ottaa käyttöön ja ainakin ohjeet oli selkeät ja havainnolliset. Ja muistutan että Advancea voi käyttää ilman kääntölevyä
jos viitseliäisyyttä on ja silloin sinne menee jopa 10 kanan munaa kuten Mini Ecoon.

Ja advancessa on se cooler toiminto: Käyttääkö kukaan sitä ja onko se hyväksi havaittu?

Tällä hetkellä omassa koneessa hurisee 7 jätti-kochin munaa joista yhtä pitää kääntölevystä huolimatta itse pyöritellä
koska on niin pitkän mallinen että ottaa seinämiin. Kattoa tuleeko siitä mitään...
PäP

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja PäP »

Kun meillä oli mini advance, siinä ei cooleria ollut. Muistelen että se on aika uusi (?) lisäominaisuus. Tosi hyvä (mutta pieni :smt003 ) ja toimiva kone ilmankin cooleria, mutta voihan se olla että taitava käyttäjä pääsee vielä parempiin tuloksiin tuon uuden ominaisuuden kanssa? Eikös se jotenkin simuloi sitä kun kana pyllynsä nostaa munien päältä.

Aika varovaisesti ainakin itse alottaisin tuommosen ominaisuuden käytön, varsinkin jos konetta tulee muutenkin auottua. Ainahan se vähän saa ilmaa ja jäähtyy kun vettä lisäilee tai läpivalaisee munia tms. ja vielä useammin tulee varmasti auottua jos siellä on käsin käänneltäviä munia joukossa.
ninanni

Re: suositelkaa hautomakonetta

Viesti Kirjoittaja ninanni »

minä suosittelen mini ECOa. Mulla toiminut erittäin hyvin 4n haudonnan aikana. Talvi keväällä iski haudontakuume ja ostin tuon koneen. Hyvin toimii vaikka tässäkin koneessa jollain ollut ongelmaa. (tosin kyllä kaikissa koneissa välillä varmaan jotain on? ) itse olen muuten super tyytyväinen paitsi että tuntui välillä haudonnan aikana kone olevan liian pieni. Eipä ainakaan heti lähde hanskasta tämä touhu :) 9kananmunaa menee kerralla ja itse käännellen. Enpä ole siinäkään sen kummallisempaa ongelmaa nähnyt kun kuitenkin ei se kääntely aika niin tarkka kuitenkaan ole.(tuskin kanakaan ihan kellon kanssa pelaa :) ) ja hyviä prosentteja on tullut! Viimeinen omien kanojen munien haudonta 100% kuoriutuminen. Ja kuitenkin mielenkiinnosta läpivalaisee niitä niin kantta kuitenkin availee välillä ja kääntö sit vaikka samalla :) (ei nyt kuitenkaan 3x päivässä valaisua)
konetta harkitessa kannattaa silti ottaa vain omat tarpeet ja budjetti huomioon :)
Vastaa Viestiin