Tallista kanala

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Karnati

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja Karnati »

Orret on tarkoitus vielä jotenkin kiinnittää tukipuihin, vielä en tiedä miten, mutta onhan tässä vielä vuorokausi aikaa päättää... :smt017
Munintapesät sain nyt niin valmiiksi kuin kerkeän niitä saamaan.Hylly on hieman kapea (voin mitata sen kun kohta käyn vielä hakkaamassa verkkoja), mutta kokeilen ensin näillä ja muokkaan vasta tarpeen vaatiessa, hyllypesien lisäksi laitan lattialle vanhan jääkaapin, jonne tulee yksi lattiapesä. Jotenkin minulla on sellainen kutina että siitä saattaa tulla suosituin paikka..

Kiitos taas kaikille auttajille, olette ihan korvaamattomaksi avuksi! :smt060
pipsa

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja pipsa »

Hieno paikka ja upeat puitteet :smt007
Kyllä siellä kelpaa lintusten asustella...
Karnati

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja Karnati »

Tällaista sain järjesteltyä illalla..

Kuva

Kuva

Kuva
ninnu

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hae lisäksi metsästä muutama kuusi, jos vaan saat mahtumaan, vaikka pieniäkin. Parantaa ilmaa, tuo iloa omalle silmälle ja lisää kanojen viihtyvyyttä. Ainakaan mulla eivät edes tiputa juurikaan neulasia ja samat kuuset voi olla yllättävän pitkään :smt006
Karnati

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja Karnati »

No niin, loppusuoralla ollaan! Siirsin heinät kanalaan (turpeita ei yksinkertaisesti ollut aikaa hankkia, kanat saavat tulla jonkun aikaa toimeen pitkissä heinissä) ja muuta pientä järkkäilyä. Kunhan mies tulee salilta, pääsen hakkaamaan vielä lisää kanaverkkoa, taidan laiskotella ja jättää vähän verkottamatta lattianrajaa, jos kanat sieltä eteiseen kömpivät niin teen sitten verkot alaskin, toivotaan ettei kanoilla olisi kaipuuta häippäistä uudesta kodistaan ainakaan ihan heti.
Kuvasatoa taas kerran:

Lunta saa heitellä vielä hieman, mutta tuonkin määrän pitäisi jo hieman eristää:
Kuva

Heiniä ja orsien hyvin väliaikaiset sidokset (niinhän minä nyt sanon, katsotaan vaan niin noilla ne ovat kiinni vielä kesälläkin... :smt048 )
Kuva

Oljitettu pesähylly
Kuva

Ruokintapöydäksi ajattelin tuollaista vanhaa puutarhapöytäratkaisua, onkohan tuossa mitään järkeä jos kiinnitän sen hyvin seinään kiinni ettei pääse kaatumaan..?
Kuva

Minun ylpeyteni, munintajääkaappi! Minusta se näyttää niin turvalliselta ja leppoiselta paikalta, että tahtoisin mielelläni mennä sinne asumaan..
Kuva

Muutaman tunnin pidin päällä öljypatteria kun tuolla samalla puuhastelin, siinä ajassa sisälämpötila nousi -1 asteeseen (lattialta mitattuna, munintapesät olivat nollassa), ja ulkona näyttää -11 astetta. Aika hyvin.
raakku

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja raakku »

Onnea hienosti tuunatusta kanalasta - asukit viihtyvät siellä varmasti!
pinka

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja pinka »

Tosi hienot paikat!!
Olen ihan hurahtanut näihin kanoihin, päivittäin käyn täällä opiskelemassa ja haaveilemassa.

Nämä sinun tallista kanalaksi muutostyöt oli hyvää oppia, koska meijän kanala tulee myös vanhaan talliin. Navetta on ollut tyhjänä jo toistakymmentä vuotta. tallissa oli toissakesänä pari kappaletta vuohia kesähoidossa. Vuohia varten uusittiin kattoa ja putsasin lattian. Tallissa on maalattia, tällä hetkellä on siellä on turvetta, purua ja heinää. Seinät on pelkkää tiiltä. Tarviikohan meijän tallista putsata lattiaa?
kanamummo

Re: Tallista kanala

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Emmää usko että tarvii. Mulla on hyvin pitkälti samallainen asumus kanoilla, maalattiaa myöten. Hyväks oon tykänny. Nyt vaan kun kuivikekerros on paksuuntunut, välillä kanat tekee sellasia kaivutöitä ettei näy kun pyrstösulat. Kiinaankohan ne on yrittämässä vai onko niilla salainen tunnelisuunnitelma? Rottia ei oo, myrkkyä on aina toisella puolella seinää tarjouksessa.
Vastaa Viestiin