viiriäisten munat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

suski

viiriäisten munat

Viesti Kirjoittaja suski »

Mihin hintaan te olette myyneet viiriäisen munia suoraan tilalta? Olen tänään lähdössä hakemaan viiriäisiä itselleni ja moni on jo odottanut että voi sitten ostaa multa munia kun ovat kuulemma niin hyviä... :roll: Ite en oo ikinä maistanutkaan sellaisa kyllä. Muniiko viiriäiset koko ajan vai tuleeko niillekkin joku tauko ehkä muutosta johtuen munintaan?
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tuo onkin hyvä kysymys. Eikös viiriäisen munat ole aika arvokkaita?
Kukka

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Me ollaan myyty munia 2€ per kenno ja siihen kennoon mahtuu sen 10 munaa. En tie sit onko kallista vai halpaa mut mut.. :roll:
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Me on kyllä saatu Alhojen munista 3,0€/10m kenno. Kaikki haluaisi lisää mutta kun ei ole määräänsä enempää.
Leenamaria

Viesti Kirjoittaja Leenamaria »

Me ollaan pyydetty kananmunista (ja saatu mukisematta) se 2€/10kpl kenno.

Mutta kyllähän viiriäisen munat on ainakin kilohinnaltaan PALJON kalliimpia(olisko kappalehinta suunnilleen sama?). Katso mitä maksaa kaupassa ja pistä päälle vähän lisähintaa.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Mulla olis sellainen muistikuva, että eräässä oululaisessa ruokakaupassa viiriäisenmunat olis maksaneet 3,9 euroa kymmeneltä tai viideltätoista kappaleelta. Aika täysi se hylly kyllä oli...
2e pienkanalan munista tuntuu hurjan vähältä, ei kai sillä saa kaupasta edes vapaita munia? Toisaalta, minusta on tärkeää kaupitella kauniisti kasvatettujen eläinten tuotoksia just niin paljon kuin niitä riittää. Se vähentää ihmisten tarvetta tukea tehotuotantoa.
Mun täytyy vissiin lisätä munijamäärää ja hankkia viimein niitä viirulaisia. Sukulaiset ja ystävät on vielä munittamatta, myynnistä puhumattakaan. :lol:
Leenamaria

Viesti Kirjoittaja Leenamaria »

Kahdella eurolla saa kaupasta 6kpl luomumunia. Tässä juuri harkitsen hinnan korotusta luettuani tätä ketjua!
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Helsingin kauppahallissa viiriäisen munat maksaa 5 e 10 kpl:een kenno..
Leenamaria

Viesti Kirjoittaja Leenamaria »

Helsingin kauppahallissa viiriäisen munat maksaa 5 e 10 kpl:een kenno..
:shock: :shock: Huh...jäis kyllä ostamatta jo hinnankin takia.

Pitäsköhän hankkia viiriäisiä :? Ja tietysti lisää kanoja. Olis kyllä kysyntää pienkanalan munille täällä nurkilla enemmänkin. Varsinkin kesäasukkaat on kiinnostuneet. :D
viiriäinen

Viesti Kirjoittaja viiriäinen »

Minä olen myös myynyt 2e/10kpl. Ei kukaan osta niitä 5e tai jopa yli, tuota 10 kpl?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kyllä hesan herkkusuut taitaa ostaa...kun pyytää saa .. jos kerran kauppahallin hinta on tollanen, niin kyllä siinä Snoppinörttejä vähän huijataan...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä (uutena viiriäisharrastajana) en ole vielä raskinut myydä ollenkaan viirujen tuotoksia. On käytetty itse ja annettu tutustumismielessä sukalaisille ja tuttaville...Vähän vaikealta tuntuu hinnoittelu, kun ovat niin pikkuruisia kananmuniin verrattuina ja ainakin näin aluksi ovat vaikeampia käsitellä->rikottaessa menee helposti kuorenpalat samaan kulhoon ja keitettyjä kuorittaessa pitää myös olla aika tarkkana->hitaampaa näpräämistä verrattuna kananmuniin. Mausta en oikein osaa sanoa...mun suussa maistuvat melkein samalta kuin kananmunat. Mutta täytyy toki muistaa, että ovat kaikkien tietolähteiden mukaan paljon terveellisempiä kuin kananmunat! Ja ne on niin sieviä :lol: ihan kuin jotain koruja!
Kukka

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Anteeksi menee hiukan ohi aiheen!
Ihan mielenkiinnosta kyselen et mistä olette hankkineet viiriäisen muna kennonne?
viiriäinen

Viesti Kirjoittaja viiriäinen »

Oliko se joku Kuplatuki tai Kuplatuote, Kausalassa.
Kukka

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Meillä on kans kuplatuki oy :stä mut mun mielest paikka kunta oli eri :roll:
Vastaa Viestiin