Riikinkukko rakastunut helmikanaan

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Lintula

Riikinkukko rakastunut helmikanaan

Viesti Kirjoittaja Lintula »

Ohhoh.
Nyt olis kysyttävää. Ja neuvot tervetulleita.

Meillä on helmikanoja ja yksi riikinkukko. Ongelmaksi muodostunut nyt se, että riikinkukko koittaa tosissaan astua pientä helmikanaa. Olin itse vieressä kun riikinkukko nappasi helmikanaa niskasta ja hyppäsi päälle astumaan. :shock:
Joudunko eristämään eri tiloihin, vai meneekö tuo hömpötys ohi? (eikä nyt ole edes kevät :smt005 )
Tilaa kyllä on, mutta ajatuksena oli jatkossakin pitää helmikanat ja riikinkukot samassa tilassa ja kanat+muut sitten omassa..
Taitaa riikinkukko pikkaisen olla pihkassa myös nuoreen kalkkuna akkaan.. Kovasti ainakin vahtii ja menee perässä.
(Ja kyllä, olen ostamassa riikinkanan tuolle heti kun vain sellaisen löytäisi. Tarjota saa! :smt006 )
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Riikinkukko rakastunut helmikanaan

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Riikinkukko kyllä jyystää oikean emäntänsä puutteessa lähimpänä sen mieltymyksiä olevia, eli vaikkapa sitten helmaria. Voi myös saada haavereita aikaan hormoonien hyrrätessä ja kokoeron vuoksi, niin sen suhteen kannattaa hieman seurailla jos hirmusen hurmiossa onpi, mutta yleensä riikin ja helmareiden yhteiselo sujuu ongelmitta vaikka sitä polkisikin. Suosittelen siis ihan sitä oikeaa emännystä kuitenkin, lajitoveri on aina se tähellisin riikillekin. :smt023
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Lintula

Re: Riikinkukko rakastunut helmikanaan

Viesti Kirjoittaja Lintula »

Kitos Titiuu.
Se onkin toinen asia tuo riikinkanan hankinta. Tuntuu olevan 'kiven alla' ...
Ja riikinkukko on kyllä todella hurmiossa, kun täytyy mun jaloissa olevaa helmaria polkaista :smt005
Lintula

Re: Riikinkukko rakastunut helmikanaan

Viesti Kirjoittaja Lintula »

Huohh...
Nyt herra riikinkukko vaihtoi 'morsiammen' keskenkasvuiseen kalkkuna akkaan. :smt009
Tosin kalkkuna näyttää pitävä seurastaan. :smt017
Voi kun pian löytyisi riikinkana!
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Riikinkukko rakastunut helmikanaan

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Jos olet fb:n riikinkukot suomessa ryhmässä niin siellä ainakin kanojakin löytyy kyllä :smt001 Ja suht lähellä taitavat sinua olla.
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Vastaa Viestiin