Hanhen munien haudonta kanan alla?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
The Kekkonen

Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Eli onko mahdollista haudottaa hanhen munia kanan alla? Onko kellään kokemusta? :smt001
rilla

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Mä kokeilin kerran. Laitoin vaan silkin pesään taskustani hanhenmunan.

Kana hautoi sen ihan valmiiksi asti.
Kasvamaan vein sen toisten hanhenpoikasten kanssa.
Komea naarashanhi hänestä kasvoi. :smt023
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Oho! :shock: Meillä on brahma mammoja ja meidän johtaja kana Matami melkoisen suurikokoinen.. 5.8 kg kun punnittiin,josko kehtaisi sen alla koittaa haudottaa :smt041
Kastelitko/ kostutitko munaa enempi ennen kuoriutumista?
rilla

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Joo,kyllä mä ainakin kokeilisin.

Omia ajatuksia tästä;
Pesä olis varmaan hyvä olla sellanen,et siihen saa oikein pesäkuopan.
Munat ei pääsis vieriin emon alta. Ehkä paras jos olis sit pelkkiä hanhenmunia.
Haudontatulos olis parempi,kun munat ois samankokoisia.

Mä en mitenkään järjestelmällisesti kostuttanu. Mut muutaman kerran otin hanhenmunan käteen ja pyöräytin sitä vesiastiassa.
Kerran sit menin taas sitä munaa tarkkaileen ja ajattelin kastellla.
Ja siinä oli säröjä. Ensi reaktio oli,voi ei!
Nyt muna on mennyt rikki! Parempi tarkastelu selvitti,että ei toki. Hanhi vaan oli päättäny kuoriutua.

Kannattaa tietenkin merkitä päivä jolloin munat laittaa pesään,toisin kuin minä.
Niimpä en ollut varma miten kauan muna oli ollut haudonnassa.

Toki seurasin sitä läpivalaisulla. Tää oli minulla hetken mielijohde,kun sattu olla juuri munittu hanhenmuna taskussa,kun meni kanalaan.
Onnea kokeiluun. :smt023 :smt023
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Meidän Matami ei suostu kun yhteen pesään pienen sievän pyllynsä laittaa,kukaan muu ei sinne mennä saa :-"
sen verran ranttu on..Ja tykkää tehdä kunnon pesän keskellä monttu :smt001
Pesä tehty vielä vanhasta suppari kaijutin kotelosta, on se etulaita varmaan reilu 15cm pysyy heinätkin ihan hemmetin hyvin,munista puhumattakaan :smt001
Sattus vaan munien saanti osumaan jos rupeaa hautomaan,tietennii ristiin mänöö :shock:
Sumutepullo vois varmaan toimia myös,kanan alla olevia oon joskus sumutellu jos näyttää että kuoriutuminen pitkittyy :smt001
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä varmaan kääntäisin hanhenmunat käsin varmuuden vuoksi. Onnea kokeiluun ja kerro miten kävi :smt023
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Niin varmaan täytyy käännellä varmuuden vuoksi,laittaa kaksi err merkkiä jos tässä päivänä eräänä jostain munaskuukkeleita saisi :smt041
mun tuurilla mänöö reisille kumminkin,mut laittelen kuulumisia kun siihen asti pääsee :smt001
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

No nii! Nyt oisi kanan alla hanhen munia ja kaksi lähteny kehittyy :smt041 5pvä laitoin ja nyt kahdessa näkyy alkua :smt001
saas nähä miten käy.. Pitäkääpä immeiset peukkuja :smt048
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Peukutusta :smt023 . Täällä menee huomenna hanhen alle 10 munaa
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Kiitti! :smt001 Peukutusta sinnekki :smt023 jospa meille ekat hanhet tulis :smt055
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

No nii! nyt se vihdoin tapahtui 29 pvä siitä kun munaset kanan alle laitoin ja meidän ensimmäin hanhi vaava ulkona :smt055
toisessa munassa kaksi säröä :smt041
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Onnea! Hanhi ei haudokaan vielä täällä, kerää munia pesään metsään :smt012 , eihän se siellä voi hautoa :smt010 . Mä kerään ne sen omaan pesään kesämökkiin, kyllä se ne sielläkin peittelee, toivottavasti läsähtää sitten sinne joskus
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Kiitos :smt001 toinenkin hanhi vauveli kuoriutui nyt illalla, on ne kyllä pirun söpöjä kun kuivaa untuvat :smt055 Hirmu nopeasti ne kuoriutuvat kun eilen ei ollu edes säröjäkään..
täällä ainakin vielä yö pakkasia,toissa yönä 3 pakkasta, jospa se munan keon päälle lojahtaa jossin vaiheessa,toivotaan niin! :smt001
rilla

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja rilla »

Hei onnea!

Kostuttelitko tai kääntelitkö? :smt040
The Kekkonen

Re: Hanhen munien haudonta kanan alla?

Viesti Kirjoittaja The Kekkonen »

Kiitos :smt001
Joo käänsin ite kerran päivään ja joskus reilu viikko enne H-hetkeä rupesin sumuttaa pullolla kerran päivän munat..
Juuri äsken kuoriutui toisen kanan alta yksi hanhi vauva :smt054 :smt054 on ne kyllä pirun sööttiä otuksia :smt001
Ne kaksi mitkä kuoriutui aikasemmin niistä toinen kuoli mut toinen porskuttaa täyttä häkää,onneks nyt sai kaverin :smt041
Vastaa Viestiin