kuivatut jauhomadot ja sirkat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
minkuliini

kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Olettekos kokeilleet ikinä syöttää viiriäisille\muille linnuille kuivattuja jauhomatoja tai sirkkoja!? Tilasin juuri petshop.fiistä noita molempia ja saa nähdä miten käy! Meillä elävät jauhikset on viirujen herkkua, mutta nyt koklataan noita pakastekuivattuja :) Olen ajatellut myös itse alkaa kasvattamaan eläviä jauhomatoja... Onko kenelläkään kokemusta moisesta!? Löysin kyllä netistä ohjeen siihen, mutta jos jollakukka olisi antaa käytännön tipsejä. Niin ja sitten seepiansuomusta... Voiko sillä korvata viirujen saaman poikaskalkin?
Täällä vain yksi viiriäisiin (ja ilmeisesti erinäisiin hyönteisiin) hurahtanut kyselee neuvoja
Jemuli

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Mulla kasvaa olkkarin lipastonlaatikossa irtokarkkirasioissa jauhomatoja. Ovat lähinnä tipujen ruokaa ja harvinaista herkkua aikuisille. Tämä siksi, että vaikka kyseessä on se pienempi jauhomato, niin kasvatus on sen verran hidasta, ettei siitä 10 - 15 kanan parvelle ole jokapäiväiseksi ruoaksi. Helppoja ovat kyllä kasvattaa ja suosittelen kaikille. Itsekin aloitin netin ohjeiden mukaan ja hyvin niillä olen onnistunut.
Suvianne

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

mulla taas kasvaa hirveetä kyytiä nuo jauhikset, mutta ovatkin ihanne lämmössä. Silti en taho raskii aikuisille syöttää.

Mulla ei kanalan pehkua ole kukaan pöyhinu ulkoilun alettua. Heittelin kourallisen jauhiksia sinne, niin johan alkoi pehkut kääntyä :D

Minulla kasvaa nyt kahdessa astiassa niin paljon matoja, että yksi puolikas pottu syödään parissa päivässä ja kolmannessa tulossa ihan pikkusia.

Talveksi kasvatan ja hyvältä vaikuttaa
minkuliini

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Piiparinen: täältä "petshop.fi" löytyy kaiken näköisiä kuivattuja öttiäisiä!!!
piiparinen

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

jes olen katsonu et siellä niitä olis, en vaan vielä ole tilannu kun zooplussalta tilasin jus hirmu lastin kaikkee hyönteispateesta lähtien :smt047
meillä ainakin viime talvena teki nuo hyönteispateet (verseile lagan insect pate voip olla kirjotus virheitäkin.. :smt003 )ja muut vitamiini herkkulisät teki kauppansa.
kokeile sinä ensin miten reagoivat niihin kuivattuihin ja kerro sit :smt002
minkuliini

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Piiparinen: nuo pakastekuivatut jauhomadot on suurinta herkkua mun virkku jengille! Alkaa ihan hillitön pulputus kun niitä saavat, ja nokkiivat isonkin satsin hetkessä napaansa!!! Kukkokaan ei malta kanoille tarjoilla, kun ahmii vain itse! Kannattaa tilata noita matoja. Oisko ollut vajaa 5€ purkki... Meillä nyt mennyt jo 4 purkkia suosionsa takia. Pitänee muuten myös hyönteispateeta koklata... :smt016
suvi

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja suvi »

Meillä/minulla :smt002 oli tarkoitus pistää mato ja sirkkafarmi pystyyn nyt ainakin talveksi. Joskus tullu hämähäkille ja liskoille moisia kasvatettua, entisessä elämässä.
Jos vaikka itekki innostuis maistamaan :smt045
Suvianne

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä on ötökkä kanailijoille oma ryhmä naamakirjassa

https://www.facebook.com/groups/394342600688651/

tule sinne, yllättävän vilkasta!!
Suvianne

Re: kuivatut jauhomadot ja sirkat

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vastaa Viestiin