Laukaiseeko stressi munien syömisen

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Räpylä

Laukaiseeko stressi munien syömisen

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Meillä kävi eilen illalla ensimmäistä kertaa joku eläin viemässä ankan tarhasta. Ankkalauma on luonnollisesti ollut sitten vähän varuillaan ja pysytelleet sisätiloissa (mistä vapaa pääsy katettuun aitaukseen ja katetusta taas portti kattamattomaan aitaan, jonne ei ole nyt ankoilla enää vapaata pääsyä tapahtuneen johdosta).
Noh enivei. Ennen pedon visiittiä sisällä pahnoilla oli vieläuseita munia, mutta seuraavana aamuna munat olivat kadonneet. Olin ihan että voi :smt013 onko joku piisamirotta käynyt pöllimässä munatkin. Noh löysin yhden munan ja jätin sen siihen olemaan kun laittelin jyviä ja muuten pööpöilin siinä. Sitten kuuluu riks ja näen, että kaksi vanhinta ja munivaa ankkaani rikkoo yksissä tuumin munan ja kulauttaa sisällön ja kuoret kurkustaan alas. HÄH? :smt103 Nämähän ovat mun oikein luottomunijoita, tekevät munille nätin pesän, syövät hyvin jyviä, kalkkia, munitusrehua ja munivat nättejä munia. Ovatko nämä siis syöneet ne muutkin puuttuvat munat ja miksi? Laukaiseeko stressi munien syömisen?

Ja lisäkysymys, pitääkö rastasverkko petolinnun poissa? Mulla olisi sitä tuollainen 100m2 rulla joutilaana, voisin tehdä siitä "telttakaton" ulkoilutarhaan...

Petoeläimet on niin :smt071 :smt076 :smt068 :smt074 :smt067
Vastaa Viestiin