Kalifornian tupsuviiriäinen

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Iines Ankka

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja Iines Ankka »

Voiko näitä pitää ulkona vuoden ympäri?
tracopan

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja tracopan »

Voi pitää ympäri vuoden eivät ole moksiskaan yli 30 pakkasista,tarhat vaan täytyy suojata hyvin viimalta ja lumelta,niiden on oltava niin kuivat että pölisee kun putsailee pohjia,juoma-askissa käytän talvella pelkästään lunta heti kun sitä on saatavilla,minulla on jopa vapaana yksi pari seikkailevat ympäri pihaa menevät yöksi tarhan pihattoon turvaan,tuolla juutupessa on linkki heli424 sieltä voisi saada osviittaa asiaan.
ropponen

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja ropponen »

Kuinkas usein tuo Kalifornialainen munii?
tracopan

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja tracopan »

Minulla yksi pari muni puolitoista vuotta putkeen joka päivä,yksi viikon paussi koko aikana,että munii se. tämä on jossain maissa tuotantolintu niin lihan kuin munien suhteen.Minulle ne on koristelintuja.
Nuki

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Wow, kadehdittavan upeaa, että sulla on noin kesyt viirut, tracopan! Vai onko noi tupsut japseja kesympiä? Mulla on muutaman kerran päässyt japseja ulkohäkistä karkuun eikä ne kyllä vapaaehtoisesti ole takaisin tulleet. Mutta sulla nyt oli huikeat linnut ja hulppeat olot niillä muutenkin, onnekkaat siipiniekat :smt001
tracopan

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja tracopan »

Kiitos nuki, onhan ne kesympiä mulla on muutama pari oikein kesyjä,sitten on muita pareja jotka on vaan ja munii kyllästymiseen asti,ei pysty kaikkia edes käyttään taloudessa.Tämä vapaana oleva pari on aivan ihmeellinen,olen nimennyt ne Fileas ja Romy,ne on seikkaillut jo kolmatta vuotta,olen odottanut milloinka se pesii pihalle ja näkis lauman pikkuviiruja mutta ei vielä ,munia on kyllä löytynyt sieltä täältä,mikä erikoista viime vuonna ensimmäisillä pakkasilla kumpikin tuli perässä lintulaan,sanoin ,no hyvä on jääkä sitten sisälle,siitä ne sai nostaa suoraan häkkiin,aika ovelia ne on kun pedot ei ole vieny.
nämä on kyllä mukavia lintuja.
ropponen

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja ropponen »

Viiruista haaveilen, mutta olin ajatellut japskeja ja muita perusviiruja, mutta nämä töyhtöt rupesivat kovin kiinnostamaan kesyyntymisensä vuoksi... Mikähän neuvoksi....
Munivatkin hyvin... Kenties kompromissi ja kumpiakin.... Voi voi tätä päättämisen vaikeutta, tosin koko talvi vielä aikaa päättää.
max3

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mulla kyllä japskit tupsuja kesympiä, vaikka ei voi villeiksi sanoa tupsujakaan. :smt002
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Ei taitanut tämä laji olla riittävän mielenkiintoinen kasvatettava maamme kamaralla? Vaikka kyllä munat olivat suorastaan herkkuruokaa, mitä eräältäkin tarhalta sain. Kalifornian tupsuviiriäinen olisi ollut jollekin tarhaajalle/harrastajalle mukava laji kasvatettavaksi!
jarkko

Re: Kalifornian tupsuviiriäinen

Viesti Kirjoittaja jarkko »

Minulla on yksi koirastupsuviiriäinen, löytyiskö sille mistään naarasta kaveriksi?
Vastaa Viestiin