Mun tekisi mieli ottaa lemmikiksi ankkapariskunta. Etsin tietoa täältä, mutta en oikein löydä tietoa kuinka viileässä tilassa ankka pärjää ilman räpylöiden paleltumariskiä? Ymmärsin kuitenkin viesteistä joita löysin, että monellakaan ei ole ankkalassa lämmitystä. Tila, jossa ankat olisivat on vedoton ja kuiva eristetty autotalli, jossa ei ole lämmitystä. Eli pakkasta on pakkasilla jonkin verran vähemmän kuin ulkona. Lattia kaivoa ei ole ja tämä veden lutraus kysymys tuntuu haastavimmalta.
Elkää naurako, mutta kysynpä kuitenkin: Kakkaavatko ankat veteen, jossa ne kylpevät?
Mietin kylpyratkaisuksi viritelmää vanhasta kylpyammeesta ja läpinäkyvästä pleksistä ja muovista. Hullu ajatukseni on rakentaa "kylpylä", jossa taivutan ammeen päälle kaarikatoksi läpinäkyvän pleksin, jonka voi avata altaan putsauksen ajaksi. Myös toinen pääty on tarkoitus sulkea, niin ettei vesi roisku ulos ammeesta ja vain toisesta päästä olisi vannaan kulku portaita myöten pienestä aukosta. Samoin vannasta portaille portaat. Pleksikattoon suunnittelen asentavani ehkä roiskeveden kestävän lämmittimen, jotta vesi pysyisi sulana pakkasilla. Lämmitin juttua pitää ajatella mikä oikeasti sitten toimisi? Ehkä joku akvaariolämmitin altaaseen? Tai saiskohan lämpölamppua mitenkään suojattua roiskeilta riittävän hyvin? Vettä on tarkoitus laittaa vain 10-15cm altaan pohjalle. Tietysti altaaseen kulkeutuu varmasti roskaa ja likaa höyhenpuvussa ja jaloissa, mutta, jos pehku on puhdas luulisin ettei likaa kulkeutuisi ihan älyttömästi, JOS ne eivät kaki veteensä, jossa kylpevät?
Ajatus on vähentää ympäristön kastumista ja pidentää vedenvaihtoväliä.
Okei okei.. älkää nyt naurako jos ajatus kuulostaa ihan tuhoontuomitulta. XD Mulla ei ole käsitystä kuinka paljon ankat todella sotkevat. Ja jos tämä jotenkin saattaisi toimia, kuinka usein luulette minun joutuvat vaihtamaan silti veden altaaseen? Päivittäin? Parikertaa viikossa? Viikottain? Ja suostuiskohan ankat yleensä menemään tollaseen "poteroon"?