Mysteeribrahmat...

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sannikki

Mysteeribrahmat...

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Juuh eli ei hajuakaan vieläkään kumpia nämä ovat. Nouseeko brahmakukolla harja myöhemmin kuin muilla roduilla vai onko nämä molemmat kanoja :smt017 ikää on kuitenkin kohta kolme kuukautta...
Toisen selkä on pyllyn päältä kynitty, siksi erotinkin nämä jo isommista orppitipuista, alkoi olla tappelun tynkää. Mutta en huomaa näissä suuria eroja jotta voisin ajatella toisen olevan kukko ja toisen kana...
molemmat
Kuva

lintu numero yksi
Kuva

ja lintu numero kaksi kynityllä persiillä
Kuva

Hitsi kun tuon jälkimmäisen selästä puuttuu sulat :( pyrstö huijaa kun osa pukua puuttuu, lähinnä kiinnostaa olisko kukolle jo noussut harja???
pirpeliini

Re: Mysteeribrahmat...

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Miun mielestä, vaikka siis en asiantuntija todellakaan ole (omat kultabrahmatipit vasta hautumassa), nuihen molempien väritys oisi niinkuin kanalla :smt001 Ku jos en ihan väärin ole ymmärtänyt, niin kultabrahmojen sukupuolen erottaa aika hyvin värityksestä :smt017 Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä...
Ja siis on miulla yks aikuinen kultabrahmakana, ja se on kyllä ihan samanvärinen kuin nuo :)
sannikki

Re: Mysteeribrahmat...

Viesti Kirjoittaja sannikki »

No kun minuu neuvottiin sen suhteen että kukon väri muuttuu vielä :smt012 mutta kun ei harjat nouset ja värikin on tuollainen niin voisko joku varmistaa minulle vielä sukupuolen:)
pirpeliini

Re: Mysteeribrahmat...

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Tässä piiparisen ketjussa olevissa kuvissa näkyy tuo kanan ja kukon väriero....

http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... &start=150

...ja näyttäs ainakin olevan suunnilleen samoja ikiä siun brahmasten kanssa :smt001
sannikki

Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meidän brahmat on vaan aivan mysteeri edelleen :smt017

numero 1.
Kuva

numero 2.
Kuva

yhdessä, 2 edessä 1 takana
Kuva
Tuulia

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä en tiedä brahmoista mitään mutta arvaan että no1. kana ja no2 kukko
Eiko kolmannessa kuvassa kuitenkin no2 ole takana ?
sannikki

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Juuh siis niin onkin alimmassa kuvassa nro 2 takana, Kiitos Tuulia

Toisella on harja ihan himpun selvempi kuin toisella mutta tuo värityksen samanlaisuus hämää pahasti :smt017 mutta nämäkään ei puhtaan värisiä ole kaiketi, vanhempien parvessa hopea ja kultabrahmaa sekaisin...
miisu

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja miisu »

No en minäkään brahmoista tiedä, mutta kyllä tuo 2 näyttäisi hyvinkin mahdolliselta kukolta...
kochin-fani

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Oma veikkaukseni olisi nro 1 kana ja nro 2 kukko.
sannikki

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Nyt muuten vasta huomasin, numero 2:lla on leuan alla pienet heltan alut mitä ykkösellä ei ole ollenkaan :smt038 eli ilmeisesti 2:nen on kukko? miten toi sulkapuku ei muistuta yhtään brahmakukon pukua :smt017 mitä oon kuvia katsonut niin kukon pitäisi olla aivan erilainen sekä hopea- että kulta brahmoissa, kuin kanan... vaikka nää oliskin kulta+hopea mixejä niin miksi väritys on kuin kanalla??? outoja tyyppejä :smt042
pirpeliini

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja pirpeliini »

Asiantuntija en ole, omat ekat kultabrahmatiput (2kpl) vasta kasvamassa, mutta mie olisin juurikin tuon sulkapuvun takia veikannu näitä kumpaakin kanaksi :)
Miulla selkeesti toinen eroaa sulkapuvullaan toisesta, ja olenkin melkein 100 varma jotta miula on kukko ja kana....
piiparinen

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

tuo 1 kuvassa oleva näyttää naamastaan samankaltaiselta kun meidän kultabrahmakukot ja 2 taas väritykseltään enempi niinku mein kultabrahma kana :smt003 otappa siitä sit selvän :smt017 ...
sannikki

Re: Tunnistus apua, itse jo hukassa :(

Viesti Kirjoittaja sannikki »

No on siis todettava näiden kanssa että 100-varma voi olla vasta kun joku kiekuu tai munii :smt043 no eipä noilla hoppua ole, ärsyttää vaan kun olen aika hyvin oppinu tunnistamaan sukupuolet, ja näiden kanssa ei ole haisuakaan :smt019
sannikki

Re: Mysteeribrahmat...

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Laitetaanpas tänne virallinen tieto eli kanoja olivat molemmat :smt045 Toisin kun jotkut sanoi niin kukko on kuulemma aivan eri näköinen kuin kana jo pienenä, ja ainakin nuoret kukot mitkä meille tuli, olivatkin tosiaan helposti tunnistettavissa kukoiksi :)
Vastaa Viestiin