Bohusläns-dals svarthön

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

monnilainen

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Olen kuullut, että niitä olisi Tornionjokilaaksossa jonkun verran. Sieltähän nämä meidänkin ovat lähtöisin. Siellä kun ennen kulkivat elukat joen yli muuttokuormassa puolelta toiselle, ja taitavat varmaan kulkea edelleen. Jos joku hakee Ruotsista uutta joukkoa, niin meillekin mieluusti sellaisia otetaan.
siiri

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja siiri »

hmmm... tarttiskohan huhuilla paikallisväestöä ihan omalla otsikolla :smt017
Pirjo

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Te, joilla on svarthöna kukkoja; onko ´kaikki` tämän rodun kukot yleensä vihaisia...minulla on ollut näitä kolme ja kaikki osoittautuivat ärhäköiksi :smt017
-mieli tekisi vielä uusia mutta en uskalla ajatellakaan jos yleisesti ovat tuon luontoisia.
Demondes

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja Demondes »

Näihin nyt ihastunut. Kuinkas hankala näitä on Pohjois-Suomesta löytää, siitosmunia, nuorikkoja? Tunteeko kukaan kasvattajia? Tai luotettavaa ruotsalaista lähdettä?
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Täälläkin ollaan mustista kiinnostuneita! :smt006 Ja toki tiedän tuolta etelämmästäkin immeisiä jotka oisi kiinnostunu jos vaan jostahi löytyis vaikkapa niitä siitosmunia! :smt004
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
mokomaki

Re: Bohusläns-dals svarthön

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Niin sitä kovalla työllä ja kiven ja kannon kääntämisellä ja osittain tuurinki ansiosta olen saanu ittellekki tämmösiä, kanoja ja kukon. Nyt on myös tipuja... :smt005 Ovat kauniita ja kanat hyviä munimaan
Vastaa Viestiin