Oodi hampurilaisille...

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Gizzmo

Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Kun kekään muu ei kirjota hampoista eli hampurilaisista eli hamburgereista,niin se on tehtävä itte.Elikkäs on aivan mahtava kanarotu,mulla on näitä kääpiöversioina ja ovat todella touhukkaita kanasia,erittäin uteliaita ja muniminen on huippuluokkaa! eräässä kanarotukirjassa on virheellisesti mainostettu näitä kanoja hyvin aroiksi,ehkäpä siksi monet karsastavat niiden hankkimista.Untuvikkoina ne ovat pikkaisen arempia kuin muut rodut,mutta se kyllä korjaantuu aikaa myöden.Omat hamppani ainakin tunkevat syliin kun apetta mättään,kovin ovat persoja ruualle.
Jos pitäisi valita yksi ainoa kanarotu mitä pitää,niin olis hampat siinä rokkien kanssa vaakakupissa.
Volmari

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Täällä on sama havainto tuosta, ettei ne kyllä mitään arkoja ole, kuten kirjassa väitetään!
Ne on musta ihastuttavia niin ulkonäöltään, kuin luonteeltaankin.
Vilkasta ja eloisaa pikkuväkeä, aina tarhakkoina vastassa ruokaa antaessa.
Oodi paikallaan! :smt060
Rusina

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Tiiättekö löytyykö Suomesta hampurilaisia normaalikokoisina versioina? Mulla on kans ollut mahdollisuus tutustua yhteen kääpiöhampurilaiseen ja on oikein reipas kana :smt045.
jamppa

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ei taida suomenmaassa olla normikokoisena tätä lintusta :smt017
Vaa, mihin sitä nyt isompaa tarvii kun nää kääpiötkin on niin mahtavia ja munatkin on ihan reippaan kokoisia. :smt007
Gizzmo

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

löytyipäs tämä vanha topikki täältä. nyt on tapahtunut sellainen ihmeellisyys että yksi hampurilaistipu on väriltään kuin hopea -sebright. siis laced.ja kaikenlaista muutakin omituista väriä pukkaa niiltä nyt kun enemmän olen haudottanut.

muuten kaikki ennallaan, hampat ylivoimainen suosikkirotuni, suursuosioita yleisesti vieläkin odotellessa.... :smt005
Nuki

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Oi, ihastuin hamppareihin kun kävin ekan kerran Petskinillä. Ja sulla on laced-värisiä! onko myynnissä?
Gizzmo

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

myynnissä saattaa ehkä olla syssymällä, jos kanapuolisia tulee kauheasti.niitä on jo varattu pariin paikkaan. ja ne erikoisemmat värit jää kyllä itselle.enimmäkseen niitä on mustia ja mustankirjavia koska olen risteyttänyt mustaa ja silver spangledia.yksi citron spangled on myös putkahtanut noista väriyhdistelmistä :shock:
kukko

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja kukko »

Kuinka monta munaa vuodessa putkahhtelee, onko hyvä hautomaan ja minkä okäisenä aloittaa muninnan?
Gizzmo

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

en ole laskenut munia. mutta pitävät talvella kuukauden, kahden mittaisen tauon.siis vanhemmat kanat.mututuntumalla munivat n.6 munaa viikossa/yksilö.eivät haudo laisinkaan.alkavat munimaan siinä iässä kuin muutkin kanat eli 5-6 kk:n ikäisinä.

se on myös sanottava että energisinä ja touhukkaina pikkukanoina nämä vaativat paljon tilaa.sekä sisällä että ulkona.eivät sovellu pidettäväksi pieniin kopperoihin.pärjäävät mainiosti isompien kanojen seassa.itselläni on kaikki kanat yhtä isoa parvea.
jostain ulkomaiselta sivustolta luin että munivat paremmin mitä isommat tilat.ja pitää varmasti paikkansa.
kukko

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja kukko »

Olisin kiinnostunut onko kellään siitosmunia tarjota
Gizzmo

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

laitetaans pari kuvaa hampoista:

Kuva

Kuva
LuvatonLeikki

Re: Oodi hampurilaisille...

Viesti Kirjoittaja LuvatonLeikki »

Kasvatan dalmatiankoiria, ja jotenkin näyttäs nyt siltä, että mun on siis ihan pakko saada näitä!!! :smt055

Gizzmo, vieläkö sulla näitä on?
Vastaa Viestiin